Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Bjarnø, Vibeke"
Now showing items 1-4 of 4
-
Blogg og wiki i arbeid med barnelitteratur i lærerutdanningen -Integrering av digital kompetanse i norskfaget
Bjarnø, Vibeke; Michaelsen, Eva (Texter om svenska med didaktisk inriktning;, Journal article; Peer reviewed, 2011)Artikkelen presenterer resultater fra et fou-prosjekt på et videreutdanningskurs i lesing for grunnskolelærere 2009/2010, der studentene brukte blogg og wiki i arbeidet med barnelitteratur. Målet var todelt: studentene ... -
Examining the relationship between resilience to digital distractions, ICT self-efficacy, motivation, approaches to studying, and time spent on individual studies.
Hatlevik, Ove Edvard; Bjarnø, Vibeke (Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies;Volume 102, June 2021, 103326, Peer reviewed; Journal article, 2021-03-16)This study examines how concepts, such as resilience to digital distractions, ICT self-efficacy, and motivation, relate to student teachers’ approaches to studying and time spent on individual studies during pre-service ... -
Lærerstudenters bruk av Monte Carlo-simulering for å løse oppgaver om sannsynlighet: En analyse av 16 gruppebesvarelser
Imenes, Olav Gravir; Bjarnø, Vibeke; Hatlevik, Ove Edvard (Acta Didactica Norden (ADNO);Vol 15 Nr. 3 (2021): Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-15)Programmering er tatt inn i den nye læreplanen for matematikk i grunnskolen i Norge. Det betyr at lærerstudenter har behov for å få erfaring med å løse matematiske problemer gjennom programmering. I matematikkfaget på ... -
“We just click!” : ICT from preschool children’s perspectives.
Hansen, Liv Inger (Master thesis, 2009)“We just click! ICT from preschool children‟s perspectives” is the title I chose for this master thesis in Early Childhood Education and Care. The first part of the title “We just click!” is a quote from a child interview ...