• Advantages of upper-class backgrounds: Forms of capital, school cultures and educational performance 

      Jarness, Vegard; Strømme, Thea Bertnes (Sociological Review;, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-02)
      In this article, we chart connections between class and educational performance in comparatively egalitarian Norway. While viewing various forms of capital as integral parts of class background, we assess how educational ...
    • Betydningen av barnevernpedagogens forforståelse i barneverntjenesten 

      Kristoffersen, Camilla Iren (Bachelor thesis, 2017)
      Alle mennesker blir født inn i en tid og en kultur. Vi vokser opp og lærer om normene og reglene som gjelder for den tiden og kulturen vi eksisterer i. Vi sosialiseres til hvordan vi skal møte andre mennesker. Vi lærer ...
    • Educating the Roma: The Struggle for Cultural Autonomy in a Semi-Nomadic Group in Oslo. 

      Engebrigtsen, Ada (Social Inclusion;3(5), Journal article; Peer reviewed, 2015-09-29)
      This paper will discuss the rationale of a group of Norwegian Roma who have resisted the government’s attempts to educate them since the early 1960s. Behind the scenes these Roma claim that a school education is irrelevant ...
    • Svømmeopplæring i skolen - en viktig arena 

      With, Steffen (Master thesis, 2021)
      Hensikten med denne studien er å belyse hvordan lærere praktiserer og erfarer svømmeopplæringen på 4. trinn. Prosjektets problemstilling lyder derfor følgende: «Hvordan samsvarer lærerens praksis med kompetansemålet i ...