• Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas 

      Johannesen, Monica; Mifsud, Louise; Øgrim, Leikny (Technology, Knowledge and Learning;Published online 27 April 2018, Peer reviewed; Journal article, 2018-04-27)
      This study examines student discussion fora in a Master’s programme. Previous student evaluations of the course highlightedthestudents’dissatisfaction with the technology chosen for communicationand recommended theuseof ...
    • Integrating ICT without throwing the baby out with the bathwater 

      Engen, Bård Ketil; Øgrim, Leikny (Chapter; Peer reviewed, 2009)
      This paper presents a case study of how novice schoolteachers experience the usefulness of ICT skills in their work context as professionals in compulsory schools in Norway. The first part describes the general framework ...
    • Kostnadseffektive studioopptak av forelesninger 

      Ormestad, Aslak (Master thesis, 2015)
      Studioproduksjon av forelesningsvideo ved Høgskolen i Oslo og Akershus har foregått siden 2012. Etterspørselen har tiltatt jevnlig, noe som har gjort tematikken rundt kostnadseffektivitet ved slike produksjoner mer aktuell ...
    • Lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse i Fagfornyelsen 

      Nordmark, Anniken (Master thesis, 2020)
      I denne masteroppgaven blir begrepet lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse gjennomgått, med læreplanverket Kunnskapsløftet 2020 (LK20) som bakteppe. Den overordnede problemstillingen er: Hva er profesjonsfaglig ...
    • Notion in Motion: Teachers’ Digital Competence 

      Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny; Giæver, Tonje Hilde (Journal article; Peer reviewed; Journal article, 2014)
      The aim of this article is to shed critical light on the prevailing understanding of digital competence in schools and teacher education. There seems to be an emphasis on how to practice teaching with ICT throughout the ...
    • Perspectives on teachers' professional digital competence 

      Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny; Hatlevik, Ove Edvard (ICERI2019 Proceedings;12th annual International Conference of Education, Research and Innovation Seville, Spain. 11-13 November, 2019, Conference object, 2019)
      This ongoing research aims at gaining increased knowledge on how to investigate the understanding and development of digital competence as a transdisciplinary learning process in teacher education. In this paper, we employ ...
    • Podcasts for education: Can podcasts give girls at risk of dropping out of school in India the flexibility to continue their education? 

      Armstrong, Elizabeth Mary (Master thesis, 2023)
      This design thesis explores the intersection of education, technology, and social justice with a focus on improving the educational opportunities for girls in secondary schools in India. Motivated by the persistent challenges ...
    • Profesjonsfelleskap: Lærerstudenters utvikling av digital kompetanse i praksis 

      Lauvstad, Anders Heggenes (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven ser på utvikling og deling av digital kompetanse i felleskap under praksisperioden til lærerstudenter. Oppgaven tar utgangspunkt i to områder fra rammeverket for profesjonsfaglig digital kompetanse; samhandlings- ...
    • The role of multidisciplinarity in developing teachers’ professional digital competence 

      Johannesen, Monica; Øgrim, Leikny (Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE);Vol. 4 No. 3-4 (2020): Perspectives on teachers’ transdisciplinary professional competence, Journal article; Peer reviewed, 2020-12-29)
      In this article, we describe how multidisciplinary activities in a teacher education programme fostered the development of student teachers’ professional digital competence. Based on naturally occurring and interview data, ...
    • Selvregulert læring og bruk av læringsbrett 

      Sandnes, Steffen Waaler; Golberg, Ingvild (Master thesis, 2020)
      Skolen skal sørge for å ruste elevene til å møte et samfunn i stadig utvikling. Elevenes evne til å tilegne seg kunnskap vil være viktig når samfunnet preges av kompleksitet og hurtige endringer, og skolen må derfor legge ...
    • Simulering av legemiddelrådgivning med avatarer i virtuelle apotek 

      Foss, Camilla (Master thesis, 2015)
      Målet med denne masteroppgaven var å analysere og vurdere rollespill i et virtuelt apotek. Jeg ønsket å finne ut hvilke likheter og ulikheter studenter opplever når de rollespiller i et virtuelt apotek i motsetning til ...
    • Underveis i Google Drive: Læreres opplevelse av en LMS som vurderingsverktøy 

      Nordberg, Nils Håkon; Sæbøe, Ingebjørg (Master thesis, 2015)
      Denne masteroppgaven har som mål å gi innsikt i læreres opplevelse av bruken av et digitalt vurderingsverktøy. Problemstillingen lyder: Hvordan opplever lærere å bruke Google Drive som vurderingsverktøy? Gjennom belysning ...