Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
Traumesensitiv opplæring for barn og unge som har opplevd krig og flukt. Kontekstualisering av Better Learning Program fra bruk i konfliktområder til norsk skolekontekst.
(Research report, 2024)De siste årene har millioner av mennesker blitt drevet på flukt. De fleste flyktninger som kommer til Norge opplever det som trygt å være her, men mange har utfordringer knyttet til integrering, språk, tilhørighet, sosial ... -
Near future practices of interaction analysis: technology-mediated trends in educational research
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Methodological advancements for the study of learning processes are both shaped by and drivers of technology developments. Interaction Analysis (IA), as a core methodological approach over the past three decades is ... -
Managers’ perspectives on their role in implementing fall prevention interventions: a qualitative interview study in Norwegian homecare services
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Introduction: The implementation of fall prevention interventions in homecare services is crucial for reducing falls among older adults and effective leadership could determine success. Norwegian homecare services ... -
"Og husk at vi ikke har mistet omsorgen for våre barn. Den er blitt tatt fra oss" - Om hvordan foreldre som har blitt fratatt omsorgen inkluderes og ekskluderes i samfunnet
(Peer reviewed; Journal article, 2024-09-26)Artikkelen er et resultat av et forskningsprosjekt som studerer omsorgsovertakelser i fra et foreldreperspektiv i Norge. I denne artikkelen retter vi oppmerksomheten mot hvordan foreldre som er fratatt omsorgen for sine ... -
Kontroversielle temaer og forumteater i KRLE - Et aksjonsforskningsprosjekt om utvikling av kritiskpedagogisk praksis i ungdomsskolen
(OsloMet Avhandling;2024 nr 28, Doctoral thesis, 2024)Denne artikkelbaserte doktoravhandlingen er resultat av et aksjonsforskningssamarbeid mellom KRLE-lærere, elever og skoleledelse ved en ungdomsskole i Oslo øst, og meg som forsker fra OsloMet. Den overordnede problemstillingen ...