• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Social Sciences
    • SAM - Master Theses
    • SAM - Master i Styring og ledelse
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculty of Social Sciences
    • SAM - Master Theses
    • SAM - Master i Styring og ledelse
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Digitalisering av opplæringstiltak

    Thumbnail
    Abstract
    Forskningen kan tyde på at digitaliseringen i dag er i et slikt tempo at de endringene som skjer i de digitale verktøyene nå og fremover ikke henger i takt med forskningen på området, og det blir ofte antatt at e-HR kan være med på å øke kvaliteten i HR-tjenestene ved en digitalisering. Basert på at tidligere forskning gjerne har vært rettet mer mot det overordnede systemnivået til HR-tiltak, og den enorme utviklingen innen teknologien for opplæringsapplikasjoner de siste årene, er formålet med denne oppgaven å se på den oppfattede kvaliteten i digitaliseringen av ett enkelt HR-tiltak. Samtidig som vi ønsker å se om vi kan belyse noen forskjellige oppfatninger mellom medarbeider og ledere. Vi har brukt e-HR styrke og den hierarkiske modellen for tjenestekvalitet for måling av opplevd kvalitet som rammeverk. Vi benytter oss av en kvalitativ tilnærming for å besvare problemstillingen og for å se på hvordan ansatte og ledere gjennom intervjuer beskriver sin oppfatning av opplæringen i applikasjonen Motimate. Det innsamlede datamaterialet ble analysert gjennom en tematisk analyse. Resultatene våre indikerte at Motimate kan inneha egenskaper som et e-HR verktøy bør inneha, som kan ha en delvis innvirkning på den opplevde kvaliteten i opplæringen. Det kan se ut til at våre resultater indikerer at kvaliteten i opplæringen i Motimate kan oppleves som middels god basert på at vi hadde flere indikasjoner som støttet opp de teoretiske betingelsene for at kvaliteten er til stede, men vi gjorde også noen funn eller mangel på funn som ikke indikerte på at de var i samsvar med de teoretiske betingelsene. Resultatene våre indikerte også at det kan forekomme mangel på samsvarende oppfatning mellom leder og medarbeider. Videre har vi diskutert de praktiske implikasjonene av våre resultater for HR-feltet og muligheter for fremtidig forskning.
    URI
    https://hdl.handle.net/10642/9282
    Collections
    • SAM - Master i Styring og ledelse [162]
    Date
    2019
    Author
    Hamnvik, Lisa
    Bergåker, Mari Kvale
    Show full item record
    Bergåker_MSL2019.pdf (913.4Kb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc