Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrømgren, Børge
dc.contributor.authorSaxebøl, Thea Josefine
dc.date.accessioned2020-11-25T12:05:05Z
dc.date.available2020-11-25T12:05:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/9238
dc.descriptionMaster i læring i komplekse systemeren
dc.description.abstractDenne oppgaven inneholder to artikler, en deskriptiv litteraturgjennomgang og en empirisk artikkel. Artikkel 1 går igjennom relevant litteratur på Good Behavior Game (GBG) sin effekt på læreratferd, nærmere bestemt om GBG kan bidra til å øke frekvensen av positive og redusere frekvensen av negative kommentarer fra lærer til elev i en klasseromssituasjon. Det ble i et flertall av artiklene som ble gjennomgått i denne artikkelen funnet en økning i positive kommentarer og/eller en nedgang i negative kommentarer. I artikkel 2 blir det gjennomgått relevant litteratur på samme felt, før det fokuseres på den aktuelle studien som har blitt gjort. Denne studien ble gjort i tre åttendeklasser på en ungdomsskole i Norge, med tre forskjellige lærere. Formålet med denne studien var å se om GBG kunne øke frekvensen av lærernes positive kommentarer til elever og redusere frekvensen av lærernes negative kommentarer til elever i en klasseromssituasjon. Resultatene av denne studien viste at positive kommentarer økte i frekvens og at negative kommentarer ble redusert i frekvens i alle tre klasser. Dataene var noe varierende, og det er flere svakheter ved studien som blir diskutert.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for atferdsvitenskapen
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2020
dc.subjectGood Behavior Gameen
dc.subjectLæreratferden
dc.subjectAtferdsanalyseen
dc.subjectKlasseromsintervensjonen
dc.subjectKommentareren
dc.subjectNegative kommentareren
dc.subjectPositive kommentareren
dc.titleGood Behavior Game: En atferdsanalytisk klasseromsintervensjon med effekter på læreratferden
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel