Show simple item record

dc.contributor.authorSteen, Arild Henrik
dc.contributor.authorSolberg, Anne Grethe
dc.date.accessioned2020-09-20T11:52:36Z
dc.date.available2020-09-20T11:52:36Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/8923
dc.description.abstractArbeid er livgivende og mange tilbringer mye tid på arbeidsplassen. På denne arenaen er vi kreative, produktive, utvikler oss og er sosiale. Samtidig er dagens arbeidsliv krevende. Den stadig raskere teknologiutviklingen gjør at det å evne og endre seg gjennom læring følger oss gjennom yrkesaktiviteten. Arbeidsplassen er med andre ord en arena der kriteriene for læring er avgjørende for om vi vil lykkes. Fenomenet livslang læring krever tilrettelegging, utvikling av innhold, metoder og fordeling av ressurser fra arbeidsgiver og lederes side. Ikke minst kreves det mye av den enkelte ansatte som må finne balansen mellom oppgaveløsning og læring. Denne kartleggingen forsøker å belyse hva som skal til for å få arbeidsplassen til å bli en velfungerende læringsarena.en
dc.description.sponsorshipOppdragsgiver: Deltaen
dc.publisherArbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan Universityen
dc.relation.ispartofseriesAFI FoU-resultat;2020:02
dc.rightsDet må ikke kopieres fra denne publikasjonen ut over det som er tillatt etter bestemmelsene i «Lov om opphavsrett til åndsverk», «Lov om rett til fotografi» og «Avtale mellom staten og rettighetshavernes organisasjoner om kopiering av opphavsrettslig beskyttet verk i undervisningsvirksomhet».en
dc.subjectTeknologiutviklingen
dc.subjectLivslang læringen
dc.subjecttilretteleggingen
dc.subjectdigitale læringsmetoderen
dc.subjectarbeidsplassen
dc.subjectlæringsarenaen
dc.titleArbeidsplassen som læringsarena. Kartlegging: Oppfatninger av læringskultur blant Deltas medlemmeren
dc.typeResearch reporten
dc.description.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record