Browsing LUI - Department of Early Childhood Education by Title
Now showing items 1-20 of 137
-
Affektive tilstander; bevegelser i kropp og boks
(Institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet, 2014) -
Affordances for 1- to 3-year-olds’ risky play in Early Childhood Education and Care
(SAGE Publications, 2018)This article focuses on how Early Childhood Education and Care institutions provide for 1- to 3-yearolds’ risky play—a previously little researched topic—utilizing data from an exploratory, small-scale study investigating ... -
Akademisk karriere som "risikosport". Midlertidighet i et kjønnsperspektiv.
(Universitetsforlaget (Scandinavian University Press), 2019)Denne artikkelen undersøker hvorvidt midlertidige kontrakter i akademia har kjønnede konsekvensersom skaper ulikhet. Enakademisk karriere anses som en individuell«risikosport», og midlertidige stillinger er knyttet til ... -
Alt henger sammen – Hverdagslogistikk og små barns muligheter for tilhørighet i barnehagen
(OsloMet - Storbyuniversitetet, 2019)I det kvalitative forskningsprosjektet «Små barns hverdagsliv i barnehager – deltakelse, tilhørighet og verdighet» har vi, gjennom en mikroetnografisk tilnærming, studert ulike sider av hverdagslivet i et utvalg barnehager ... -
Areal til skapende lek, læring og utforskning i barnehagen
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2014-01-13)Artikkelen handler om vilkårene for og reguleringer knyttet til utforskning, lek og læring inne og ute i barnehagen med særlig vekt på personalets rolle. Dette ses i lys av forskning om barns trivsel eller stressfaktorer ... -
Arkeologi og teleologi. Paul Ricoeurs dialektiske kulturteori
(Eksistensen, 2016) -
Arkitektur og pedagogikk i samspill eller motspill?-om betydning av koherens mellom planlegging og etablering av nye typer barnehagebygg
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015-07-01)Artikkelen drøfter intensjoner og erfaringer hos arkitekter og pedagoger involvert i planlegging og etablering av barnehager med nye bygningstypologier1 i Oslo. Barnehageforliket (St.meld.nr.24 2002-2003) innebar et ... -
Arts-Based research in European arts education: Philosophical, ontological and epistemological introductions
(University College of Music Education in Stockholm, 2019)Educational settings where arts subjects or aesthetic forms of expression (such as visual arts, music, dance, film, drama, fiction or poetry) play an important role are considered rather complex. Consequently, communicative ... -
Å lese medietekster på iPaden. Observasjoner av en medievant fireårings bruk av iPad i hjemmet.
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2016-06-21)Artikkelen tar utgangspunkt i tre observasjoner av en gutt på fire år som bruker iPad på fritiden. Den søker å synliggjøre de strategiene dette barnet velger for å skaffe seg tilgang til ulike medietekster, hvordan ... -
Å overse et barn - om lek og samhandling i den flerkulturelle barnehagen
(Norsk senter for barneforskning, NTNU, 2007) -
Barnehagen som språklæringsarena for flerspråklige barnehageansatte i arbeidsrettet norskopplæring
(Novus forlag, 2018)Denne artikkelen dreier seg om et arbeidsrelatert norskkurs for minoritetsspråklige barnehageansatte som ble gjennomført ved OsloMet – storbyuniversitetet (tidligere Høgskolen i Oslo og Akershus) mellom 2012 og 2017. Ut ... -
Barnehagens formålsparagraf – hvordan skal den forstås?
(IKO, 2012)As of August 1st 2010 the new objects clause of the Norwegian kindergarten entered into force. This objects clause stated that the kindergarten is based on the fundamental values of Christian and humanistic heritage and ... -
Barns spontansang – læring, kommunikasjon eller “selvets teknologi”?
(Norges Musikkhøgskole, 2008) -
Becoming clowns: How do digital technologies contribute to young children’s play?
(SAGE Publications, 2019-07-18)Research concerning play and technology is largely aimed at expanding the knowledge of what technological play may be and, to a lesser extent, examines what happens to children's play when it encounters digital tools. ... -
The belief in outdoor play and learning
(2017)Norwegian kindergartens traditionally use outdoor environments for play and learning also for the youngest children regardless of the season. This research examines the assumptions and priorities underlying teachers’ work ... -
Challenges facing the implementation of children’s rights in primary schools in Ethiopia
(European Teacher Education Network, 2019)The primary objective of this study is to examine the challenges facing the implementation of children’s rights to protection from physical punishment when schools administer discipline. The study, which was conducted in ... -
Changing Areas, Spaces and Places in Kindergartens for More Playing, Learning and Exploration
(ETEN - European Teacher Education Network and Polytechnic Institute of Viana do Castelo, 2017)The opportunities for exploration, playing and learning is essential for children in the kindergartens. Urban kindergartens have limited spaces available. This article discusses and analyzes various aspects of the possibility ... -
Characteristics of staff–child interaction in 1–3-year-olds’ risky play in early childhood education and care
(Taylor & Francis, 2017)Despite increased interest in children’s risk-taking in play, little is known of this aspect considering children under three years. Therefore, this study aimed to investigate the concept of scaffolding to potentially ... -
Children's favorite places on the kindergarten playground - according to the staff
(European Teacher Education Network, 2019)The aim of this study was to investigate Norwegian early childhood teachers’ perceptions about where on the kindergarten’s outdoor playground the children prefer to play, and what characterizes these places. A questionnaire ... -
Children’s bodies in time and place; an onto- epistemological approach
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)Working with concepts from Foucault and Deleuze I analyze how the youngest children relate to matter and the environment around them in a preschool context. The children are always connected to space, time and place and ...