LUI - PhD in Educational Sciences for Teacher Education
Browse by
Recent Submissions
-
Kjensla av leikeplassen. Ei kvalitativ undersøking av fem år gamle barn sine bevegelsespraksisar i barnehagen
(OsloMet - Storbyuniversitetet, 2020)Føremålet med denne artikkelbaserte avhandlinga er å undersøke kva som karakteriserer fem år gamle barn sine bevegelsespraksisar på barnehagens leikeplass, og korleis barna i dei leikande møta på leikeplassen kan utvide ... -
The educational challenge of oracy - a rhetorical approach: Exploring and articulating the oracy construct in Norwegian schools
(OsloMet - Storbyuniversitetet, 2020)The overarching research question of this extended abstract is: How is oracy (defined as speaking and listening competence) perceived in Norwegian schools? This extended abstract attempts to articulate and explore oracy ... -
Alle foreldre med? Syn på kvalitet og samarbeid i barnehagen
(OsloMet - Storbyuniversitetet, 2020)Doktoravhandlingen omhandler foreldres syn på kvalitet i barnehagen og samarbeidet med barnehagen. Omtrent alle foreldre med barn i barnehagealder har et forhold til barnehagen. 97,1% av alle barn mellom tre og fem år ... -
Enhancing design literacy for sustainability: Craft-based design for sustainability in lower secondary education in Norway
(OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2020)This PhD thesis consists of three articles and the synopsis of a research project on the enhancement of lower secondary students’ design literacy for sustainability through craft-based design education. This study responds ... -
Yrkeskompetanse i spenningsfeltet mellom tradisjon og kontinuerlig endring - En undersøkelse av kompetansebehovet i mediegrafikerfaget og av hvordan lærlinger kan utvikle yrkeskompetanse gjennom opplæring i skole og bedrift
(OsloMet - Storbyuniversitetet, 2020)I denne avhandlingen undersøker jeg kompetansebehovet i mediegrafikerfaget. Særlig ser jeg på hvordan lærlinger kan utvikle yrkeskompetanse gjennom opplæring i skole og bedrift. Fokuset for avhandlingen har vært hva som ... -
Whiteness in teacher education discourses: An analysis of the discursive usage and meaning making of the term cultural diversity
(OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2019)In this PhD thesis, I study the workings of Whiteness in teacher education discourses through the usage and meaning making of one term: cultural diversity. As such, I draw attention to the importance of a minimal and ... -
Å skape behov for skriving. Literacypraksiser hos elever som forsker
(OsloMet – storbyuniversitetet, 2018)Denne avhandlingens studerer elevers faglige skriving på barnetrinnet. Gjennom en strategisk valgt kasusstudie følger jeg hvordan elever handler med tekst når de selv skal forske på en problemstilling de har valgt. Jeg ... -
Cognitive Development and Social Competence in Early Childhood Education and Care
(OsloMet – Oslo Metropolitan University, 2018)Children’s development is strongly influenced by early childhood experiences, particularly during sensitive periods such as infancy and toddlerhood. In Norway, over 80% of children aged 1-2 years are enrolled in ECEC, but ... -
One-to-three-year-olds’ Risky Play in Early Childhood Education and Care
(OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2018)This study examined 1-3-year-olds’ risky play in the context of group settings for Early Childhood Education and Care (ECEC). Previous studies have documented that children have a propensity towards risk-taking, and it ... -
Didaktiske prinsipper for relevant yrkes- og profesjonsutdanning
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)Denne avhandlingen studerer utvikling av didaktiske prinsipper for relevant yrkes- og profesjonsutdanning gjennom aksjonsforskning. Det innebærer utviklingsforsøk med yrkes- og profesjonsretting av innhold, arbeidsmåter ... -
The growth of self-efficacy in teaching mathematics in pre-service teachers: developing educational purpose
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2017)