Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Ann Kristin
dc.contributor.authorSlåtten, Mette Vaagan
dc.date.accessioned2018-01-11T11:24:10Z
dc.date.accessioned2018-03-14T08:28:16Z
dc.date.available2018-01-11T11:24:10Z
dc.date.available2018-03-14T08:28:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLarsen AK, Slåtten MV. Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk. Nordisk Barnehageforskning. 2017;14(8):1-18en
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/5753
dc.description.abstractFørste del av probl emstillingen omhandler hva styrere mener er årsaker til at barnehagelærere anvender faglige begreper og teori i liten grad i det pedagogiske arbeidet. Problemstillingens andre del tar opp hva styrerne gjør og kan gjøre for å styrke barnehagelærernes fagspråk. Våre funn viser at styrerne mener at både flat struktur, likhetskultur og svak kompetanse er sentrale årsaker. Styrerne mener de har en sentral rolle når det gjelder å ivareta fagspråket gjennom pedagogisk ledelse.en
dc.description.abstractThe first research question discusses what ECEC directors see as central causes to a weak professional language amongst kindergarten teachers . The second research question discusses what ECEC - directors are doing and can do to advance professional language. The main result is that ECEC - directors believe that both non - hierarchically structure, equality culture and low competence are some of the reasons. ECEC - directors are concerned that they have a central role to advance the professional language through professional management.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen
dc.relation.urihttps://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1811/1990
dc.rightsCopyright (c) 2017 Ann Kristin Larsen og Mette Vaagan Slåtten Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBarnehagestyrereen
dc.subjectFagspråken
dc.subjectPedagogisk ledelseen
dc.subjectProfesjonelt handlingsromen
dc.subjectECEC - directoren
dc.subjectProfessional languageen
dc.subjectPedagogical leadershipen
dc.subjectFreedom of professional actionen
dc.titleJeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråken
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.date.updated2018-01-11T11:24:10Z
dc.description.versionpublishedVersionen
dc.identifier.cristin1497815
dc.source.journalNordisk Barnehageforskning


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Copyright (c) 2017 Ann Kristin Larsen og Mette Vaagan Slåtten

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Copyright (c) 2017 Ann Kristin Larsen og Mette Vaagan Slåtten Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.