Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLefdal, Else Margrethe
dc.date.accessioned2017-03-05T18:11:13Z
dc.date.accessioned2017-03-30T09:14:41Z
dc.date.available2017-03-05T18:11:13Z
dc.date.available2017-03-30T09:14:41Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationLefdal EM. (est)etikk takk! Om holdninger til og kunnskaper om design. Kolofon, HiOA Rapport; 2007. 150 p.language
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/4592
dc.descriptionMaster i formgiving, kunst og håndverk
dc.description.abstractMasteroppgave 2007 nr 15: Masteroppgaven handler om; - etisk design; at brukersentrert design, økologisk design, universell design er etiske designbegreper. I oppgaven argumenteres det for; økt breddeforståelse for design, en strukturering av etiske designbegreper og Et etisk designperspektiv. Jan Michls redesignperspektiv og Viktor Papaneks teorier om sosial- og moralsk designbevissthet danner et teoretisk utgangspunkt for oppgaven. - design i skolen. Som tittelen (Est)etikk takk! – om holdninger til og kunnskaper om design signaliserer, er Else Margrethe Lefdal opptatt av designdidaktiske spørsmål knyttet til estetikk-etikk. - design for barn. Den praktisk-estetiske delen av masteroppgaven dreier seg om brukerstyrt redesign av ”målekassen” - en anordning for å måle spedbarns lengde. I tillegg til litteraturstudier har undersøkelsen bestått av observasjon og intervjuer med brukere av produktet. - holdninger til og kunnskaper om design. I intervjuene, analyser og drøftinger, samt i eget praktisk-estetisk arbeid med redesign belyses oppgavens problemstilling ”Hva kan en undersøkelse av et produkt innen helsevesenet, synliggjøre angående holdninger til og kunnskaper om design?”.language
dc.title(est)etikk takk! Om holdninger til og kunnskaper om designlanguage
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2017-03-05T18:11:13Z
dc.description.versionpublishedVersionlanguage
dc.identifier.cristin1455828
dc.source.isbn9788257945961


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel