Search
Now showing items 1-7 of 7
Competing disciplinarities in curricular L1. A Norwegian case
(IAIMTE, 2015-08-17)
This article explores historical changes within curricular L1 in search for key mechanisms that can illuminate
the role of kinds of disciplinarity in current educational reforms. The article investigates written
curricula ...
Leading the game, losing the competition: identifying leaders and followers in a repeated game
(PLoS One, 2016)
We explore a new method for identifying leaders and followers, LF, in repeated games by analyzing an experimental, repeated (50 rounds) game where Row player shifts the payoff between small and large values – a type of ...
Undermineres arbeidsviljen av velferdsstaten?
(Fagbokforlaget, 2011-12)
Det er frykt for at en velferdsstat med sjenerøse trygdeordninger over tid vil undergrave arbeidsinvolveringen med det resultat at stadig flere vil foretrekke å leve på trygd. Denne studien viser at arbeidsinvolveringen i ...
Utvikling av læreres undervisningspraksis i matematikk som en utforskende og reflekterende virksomhet. En teoretisk og empirisk grunnet drøfting.
(Institutt for lærerutdanning og skoleforskning , Universitetet i Oslo, 2013)
I artikkelen retter jeg søkelyset mot læreres utvikling av egen undervisningspraksis og lærerkompetanse i matematikk. Mitt utgangspunkt er å se lærerkompetanse som noe profesjons- og handlingsrettet og å se læreres utvikling ...
Strategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på tekst
(Universitets- og høgskolerådet, 2013)
Denne artikkelen vil belyse spørsmålet om forskningsveiledere i høyere
utdanning har noen strategier for sin veiledningsvirksomhet og hva som
eventuelt kjennetegner slike strategier. Utgangspunktet ligger i analyse ...
On knowledge bases and maps of knowledge : some guiddities on getting to know in contemporary higher education
(Universitetsforlaget, 2010)
The article briefly introduces a normative and epistemological backdrop to our institutional mapping of knowledge. The assignment given to higher education may be said, in very general terms, to contribute to our knowledge ...
The Role and Style of Meetings in a Native Village in Mexico City: A Contribution towards the Analysis of Meetings
(Centre for Latin American Research and Documentation, 2015-10-27)
This article explores the role of meetings and the style in which they are carried out in the local community of San Lorenzo Acopilco in Mexico City. The community predates the Spanish conquest, and thus forms part of this ...