Search
Now showing items 1-5 of 5
På stø kurs inn i akademia?
(Novus forlag, 2017)
Studieforberedende program i videregående skole skal forberede elevene til videre studier. Elever med norsk som andrespråk som har fullført videregående skole og fått studiekompetanse, skal dermed ha oppnådd akademisk ...
Skrivekår i profesjonsutdanning
(2012)
Studier ved Høgskolen i Oslo (HiO) 2010/2011 viser at studenter i liten grad har utbytte av den ordinære skriveveiledningen de mottar. Veiledningen bidrar verken til økt skrivekompetanse eller økt faglig forståelse. ...
Changing Pedagogical Practices: Are Development Projects the right Course to take?
(Middlesex University, 2013)
The project entitled Good Pedagogical Practices at
Oslo University College
was a
pedagogical development project conducted by the Centre for Centre for Educational
Research and Development and the Department of Nursing. ...
Lecturers' text competencies and guidance towards academic literacy
(Taylor & Francis, 2016-05-24)
Embedding academic literacy into the curriculum and regular
subject teaching has received little attention in Norwegian higher
education (HE). The present article, drawing on the findings ...
«HODET BLIR TUNGT – OG TOMT»– om det å skrive seg til profesjonsutøvelse
(Universitetsforlaget, 2012)
Evalueringen av Kvalitetsreformen viser at dagens studenter skriver mer og får flere tilbakemeldinger på sine arbeider enn tidligere (Aamodt mfl. 2006). Likevel etterspør -studentene mer veiledning (Greek & Jonsmoen 2010). ...