• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 46

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Kompetente nyutdannede lærere: Et spørgsmål om gode lærerteam - eller om den rette mentorordning? 

    Raaen, Finn Daniel (Forlaget Unge Pædagoger, 2011)
    Artikkelen pointerer at det er mulig å forstå hvorfor en inkluderende arbeidsplasskultur og faglig og emosjonelt støttende samarbeidsformer kan være minst like viktig for mestringsforventning og trygghet som hvor lenge man ...
    Thumbnail

    Læring i yrket : i møtet mellom erfarne og nyutdannede 

    Raaen, Finn Daniel (Tapir Akademisk Forlag, 2010)
    Nyutdannede og erfarne lærere som samarbeider systematisk om planleggingen og gjennomføringen av undervisningen har høyere opplevd mestring enn de som ikke gjør det. Kollegiale fellesskap er viktige for både nyutdannede ...
    Thumbnail

    Profesjonalitet under press? Ein studie av førskulelærarar si meistring av rolla i lys av kvalifiseringa til yrket og arbeidsdelinga med assistentane 

    Steinnes, Gerd Sylvi (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    Denne avhandlinga handlar om førskulelærarar si meistring av rolla i lys av kvalifiseringa til yrket og samarbeidet med assistentane. Førskulelærarane arbeider i eit felt som er statleg regulert, men der mange av ...
    Thumbnail

    Agentbasert modellering : en del av samfunnsvitenskapenes verktøykasse 

    Tufte, Per Arne; Lyngstad, Torkild Hovde; Birkelund, Gunn Elisabeth (Universitetsforlaget, 2010)
    Agentbasert modellering – en del av samfunnsvitenskapenes verktøykasse I denne artikkelen introduserer vi agentbaserte modeller og gir eksempler på hvordan slike modeller har vært brukt i analyser av sosiale fenomener. ...
    Thumbnail

    Experiences of moving: A history of women and sport in Tanzania 

    Leseth, Anne Birgitte (Taylor & Francis, 2013-08-14)
    Although the literature on the history of sports in Africa is growing, the literature on women and sports sport in Africa remains limited. This article explores women and sport in Africa through a focus on women’s experiences ...
    Thumbnail

    How early and how long? 

    Gulbrandsen, Lars; Løvgren, Mette (Høgskolen i Oslo og AkershusNettverket Barnehageliv, 2012-01)
    Day care centres have become a normal part of Norwegian childhood, even among quite small children. In 1970 less than 3 per cent of Norwegian children of pre-school were enrolled. At the end of 2009 as much as 70 per ...
    Thumbnail

    Deltidsarbeid på retur? : en sammenlikning av tre kull sykepleiere utdannet i 1977, 1992 og 2003 

    Abrahamsen, Bente (Institutt for SamfunnsforskningUniversitetsforlaget, 2010)
    Denne studien belyser sykepleieres bruk av deltid fra 1970-tallet og fram til i dag. Spørsmålet som tas opp er om den langvarige deltidstrenden blant sykepleiere videreføres blant de som er nyutdannede i dag. Resultatene ...
    Thumbnail

    Reshaping teacher professionalism. An analysis of how teachers construct and negotiate professionalism under increasing accountability 

    Mausethagen, Sølvi (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    This thesis explores how the teacher profession in Norway constructs and negotiates professionalism when teacher professionalism is reconstructed in national policy. I am particularly concerned with the increased policy ...
    Thumbnail

    Rekruttering til og avgang fra læreryrket 1975-2010 

    With, Mari Lande (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2016)
    Avhandlingen undersøker endringer i rekruttering til og avgang fra læreryrket i Norge mellom 1975og2010. Studien fokuserer på allmennlærere og lærere med praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) og universitetsutdanning ...
    Thumbnail

    Novice teachers and how they cope 

    Caspersen, Joakim; Raaen, Finn Daniel (Taylor & Francis, 2013-10-17)
    Teachers often describe their first teaching job following graduation as a shocking experience. This description raises several questions: Do novice teachers actually have a lower level of coping than experienced teachers? ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 5

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorCaspersen, Joakim (5)Raaen, Finn Daniel (5)Mausethagen, Sølvi (4)Tufte, Per Arne (4)Leseth, Anne Birgitte (3)Terum, Lars Inge (3)Abrahamsen, Bente (2)Drange, Ida (2)Heggen, Kåre (2)Lyngstad, Torkild Hovde (2)... View MoreSubject
    Samfunnsvitenskap: 200 (46)
    Norway (5)Social sciences: 200 (3)Activation policies (2)Education (2)Humaniora: 000 (2)Høyere utdanning (2)Income (2)Kausalitet (2)Lærere (2)... View MoreDate Issued2020 (3)2019 (3)2018 (3)2016 (3)2015 (3)2014 (4)2013 (8)2012 (3)2011 (9)2010 (7)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc