• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 10

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Which patient’s keeper? Partiality and justice in nursing care 

    Nordhaug, Marita (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    This thesis studies the conflicting normative claims of partiality and impartiality in nursing care. The principal focus and aim of the study is to establish an argument for permissible partiality in nursing care. ...
    Thumbnail

    Deltidsarbeid på retur? : en sammenlikning av tre kull sykepleiere utdannet i 1977, 1992 og 2003 

    Abrahamsen, Bente (Institutt for SamfunnsforskningUniversitetsforlaget, 2010)
    Denne studien belyser sykepleieres bruk av deltid fra 1970-tallet og fram til i dag. Spørsmålet som tas opp er om den langvarige deltidstrenden blant sykepleiere videreføres blant de som er nyutdannede i dag. Resultatene ...
    Thumbnail

    Addiction, Voluntary Choice, and Informed Consent: A Reply to Uusitalo and Broers 

    Henden, Edmund (Wiley, 2015-09-30)
    In an earlier article in this journal I argued that the question of whether heroin addicts can give voluntary consent to take part in research which involves giving them a choice of free heroin does not – in contrast with ...
    Thumbnail

    Legesentrert og pasientsentrert klinisk kommunikasjon blant leger utdannet før og etter Oslo96-reformen 

    Vågan, André; Aasland, Olaf (The Norwegian Medical Society, 2011)
    Universitetet i Oslo innførte i 1996 en ny studiemodell ved sin medisinutdanning (Oslo96) hvor blant annet klinisk kommunikasjonsundervisning står sentralt. Tidligere evalueringer av selvrapporterte kommunikasjonsferdi ...
    Thumbnail

    Exploring nursing students’ transfer of peripheral venous cannulation from skills centre to the clinical setting 

    Ravik, Monika; Havnes, Anton; Bjørk, Ida torunn (Sciedu Press, 2014-12-24)
    Background: It is assumed that practical skills learned through simulation can be transferred to the clinical setting, but little is known about students’ skill performance on real patients after simulation-based learning. ...
    Thumbnail

    Work-Family Interference: Nurses in Norway and Finland 

    Abrahamsen, Bente; Holte, Kari Anne; Laine, Marjukka (Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2012)
    The aim of the study is to investigate the level of work–family inter-ference (WFI) for part-time nurses in Norway and Finland. Part-time work is usually cited as a desirable way in which to facilitate work and family ...
    Thumbnail

    Å krysse fremfor å beskytte grenser. Om ergoterapeut-, fysioterapeut-, lege- og sykepleierstudenters deltakelse og læring i tverrprofesjonell praksis 

    Hagland, Hanne (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015)
    Tema for avhandlingen er studenters møte med og deltakelse i tverrprofesjonell virksomhet i sine praksisstudier. Jeg utforsker hvordan ergoterapeut-, fysioterapeut-, lege- og sykepleierstudenter lærer ved å delta i ...
    Thumbnail

    Gender in physiotherapy education. A study of gender performance among physiotherapy students and changes in the significance of gender 

    Dahl-Michelsen, Tone (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015)
    I denne avhandlingen studerer jeg hvordan kjønn får betydning i fysioterapeututdanning. Mer konkret utforsker jeg hvordan fysioterapeutstudenter gjør kjønn og hvilke forandringer som finner sted når det gjelder betydningen ...
    Thumbnail

    Responsible Assessments: Frameworks for a Value-Based Governance of Assistive Technologies 

    Thorstensen, Erik (OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2020)
    This thesis investigates Responsible Research and Innovation (RRI) and its possible application for assessing assistive technologies. Such assessments aim to produce ethically acceptable solutions as well as enhanced ...
    Thumbnail

    Tid, rom og kirurgers autonomi – En etnografisk studie av sykehuskirurgers arbeidsorganisering, arbeidspraksis og profesjonelle autonomi 

    Hougaard, Peter Forde (OsloMet - Storbyuniversitetet, 2020)
    Tema for denne avhandlingen er sykehuskirurgers arbeidsorganisering, arbeidspraksiser og individuelle profesjonelle autonomi. Et sentralt spørsmål som stilles er på hvilke måter påvirker den temporale og stedlige ...

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAbrahamsen, Bente (2)Aasland, Olaf (1)Bjørk, Ida torunn (1)Dahl-Michelsen, Tone (1)Hagland, Hanne (1)Havnes, Anton (1)Henden, Edmund (1)Holte, Kari Anne (1)Hougaard, Peter Forde (1)Laine, Marjukka (1)... View MoreSubject
    Medisinske Fag: 700 (10)
    Samfunnsvitenskap: 200 (2)Addiction (1)Arbeidsforløp (1)Arbeidsorganisering (1)Arbeidspraksiser (1)Assessment frameworks (1)Assessments (1)Assistive technologies (1)Autonomy (1)... View MoreDate Issued2020 (2)2015 (3)2014 (1)2013 (1)2012 (1)2011 (1)2010 (1)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc