• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centre for Senior Citizen Staff
    • SEN - Documents
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centre for Senior Citizen Staff
    • SEN - Documents
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Strategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på tekst

    Thumbnail
    Abstract
    Denne artikkelen vil belyse spørsmålet om forskningsveiledere i høyere utdanning har noen strategier for sin veiledningsvirksomhet og hva som eventuelt kjennetegner slike strategier. Utgangspunktet ligger i analyse av innledninger til en veiledningssamtale som deltakere på kurs om forskningsveiledning har skrevet som ledd i kurset. Analysekategoriene er hentet fra tidligere forskning. Artikkelen viser, illustrert gjennom sitater fra materialet, hvordan veilederne uttrykker seg innen de ulike kategoriene som kan ses som strategiske elementer. Det blir gitt eksempler pa° hvordan veiledernes bruk av kategoriene kan sammenfattes til ulike overordnede strategier for forskningsveiledning. Til slutt drøftes hvordan slike strategier kan forstås som et uttrykk for veiledernes praksisteori for forskningsveiledning og sammenhengen mellom slike praksisteorier og sentrale trekk ved kulturen i høyere utdanning.
    URI
    http://hdl.handle.net/10642/2437
    Collections
    • SEN - Documents
    Date
    2013
    Author
    Handal, Gunnar
    Lycke, Kirsten Hofgaard
    Lauvås, Per
    Show full item record
    1077463.pdf (90.75Kb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc