Search
Now showing items 1-4 of 4
Business as Usual? - Hvordan kultivere økoliteracy i grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget Design og redesign?
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Denne masteroppgaven tar for seg mulighetene grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget
Design og redesign har for å inkludere økoliteracy i undervisningen. Økoliteracy kan beskrives
som forståelsen for hvordan naturen ...
Boteh : som et transkulturelt ornament
(Høgskolen i Oslo. Avdeling for estetiske fag, 2011)
Denne masteroppgaven i formgiving, kunst og håndverk, har som hovedtema å finne de potensialene som flerkulturelle elementer kan ha i undervisningen i faget kunst og håndverk i den norske skolen. Utgangspunktet for ...
Narrativer om design : om lærere, førskolelærere og assistenters artikulerte forståelse av design
(Høgskolen i Oslo. Avdeling for estetiske fag, 2011)
Denne masteroppgaven omhandler design i barnehage og småskole. Jeg har valgt barnehage og småskole som forskningskontekst, fordi samarbeid og sammenheng mellom de to institusjonene er satt på dagsordenen hos Regjeringen. ...
Parametric design thinking about digital and material surface patterns
(2018)
There is a growing need in contemporary society to understand new and emerging relationships between technology and creativity. In practice-oriented areas of education such as design, many instructors have come to understand ...