• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 11

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Recalling memories through reminiscence theatre 

    Gjærum, Rikke Gürgens (Oslo and Akershus University College, 2013)
    The purpose of this article is to study how a reminiscence theatre production develops dramaturgically, and to discuss what impact it has on the participants who take part in the project “The aged as a resource”. The theatre ...
    Thumbnail

    See Me! A Discussion on the Quality of Performing Arts for Children Based on a Performative Approach 

    Nagel, Lisa (Oslo and Akershus university college of applied sciences, 2013)
    In this article, the writer discusses and analyses what happens to the evaluation of quality in performing arts for children when we move from the notion of art as an object to art as an event. Erika Fischer-Lichte´s ...
    Thumbnail

    Innsikt, utsikt og oversikt. Transparens og glassvegger i nye skoleanlegg 

    Lefdal, Else Margrethe (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    This article discusses the openness and transparency in school buildings. I focus on new secondary schools constructed with transparency, flexible room solutions and extensive use of glass walls. With indoor glass walls, ...
    Thumbnail

    Scenography in the staging / on the Stage / in the Mind of the Audience 

    Christensen-Scheel, Boel; Pettersen, Anette Therese; Lindgren, Christina (Taylor & Francis, 2013-09-24)
    In contemporary theatre the division between the different components within the production of a performance or play is often blurry. What then is the role and function of scenography? And who is the scenographer? In this ...
    Thumbnail

    Emancipatory Theatre and Performative Didactics 

    Aure, Venke; Bjerkestrand, Karin Brunvathne; Songe-Møller, Anna (Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2013)
    This article is based on several years of empirical observation, gathered from theatre practice, in which Karin B. Bjerkestrand and Anna Songe-Møller developed what is known as “Solidarity Forum Theatre” (SFT), a form of ...
    Thumbnail

    Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet? 

    Røisland, Håkon (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
    This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography is about, when art theory meets practice. ...
    Thumbnail

    Stukket av : en undersøkelse av hvordan kunstneriske strategier og arbeidsformer i prosjekter som jobber praktisk med kunst, natur og miljø kan åpne for arbeid med miljørelaterte spørsmål i skolen 

    Jenssen, Åsta Johanne (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
    The thesis that lies before you is a study on how practical projects can combine art, nature and environmental issues. The text ends in a reflection on how this project can open up for work on environmental issues in the ...
    Thumbnail

    Dagbok fra kulturskolen : en undersøkelse av undervisningspraksis i kulturskolen 

    Thorsen, Mari Møller (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
    Masteroppgaven omhandler kulturskolelærernes undervisningspraksis og hvordan dette kan belyse spørsmål knyttet til kulturskolens didaktiske grunnlaglagsforståelse innen fagfeltet visuelle kunstfag. Jeg har gått inn i ...
    Thumbnail

    - Er dette arkitektur? : Om elevar på mellomtrinnet sin måte å utrykkje eigenskapar i arkitekturen i møte med nære bygde omgivnadar 

    Pettersen, Vibeke (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
    I 2006 fekk arkitektur plass som eit eige hovudområde i dei norske læreplanane. Undervisning og medvitsgjering av dette emnet kan fremje både brukarmedverknad og interessa for gode omgivnader. Både arkitekturteorien og ...
    Thumbnail

    Skolelederes verdsetting av læreres fagkompetanse i Kunst og håndverk 

    Lie, Catrine (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
    I denne masteroppgaven rettes fokus mot lærerkompetanse i kunst og håndverksfaget i grunnskolen. For å komme nærmere en forståelse for hvorfor statistikken viser så stor mangel på lærere med fagkompetanse i Kunst og ...
    • 1
    • 2

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAure, Venke (1)Bjerkestrand, Karin Brunvathne (1)Christensen-Scheel, Boel (1)Eriksen, Line (1)Gjærum, Rikke Gürgens (1)Jenssen, Åsta Johanne (1)Lefdal, Else Margrethe (1)Lie, Catrine (1)Lindgren, Christina (1)Nagel, Lisa (1)... View MoreSubject
    Humaniora: 000 (11)
    Samfunnsvitenskap: 200 (6)Kunst (4)Læring (3)Arkitektur (2)Didaktikk (2)Skoler (2)Undervisning (2)Act ion based research (1)Applied drama (1)... View MoreDate Issued
    2013 (11)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc