Search
Now showing items 1-10 of 11
Recalling memories through reminiscence theatre
(Oslo and Akershus University College, 2013)
The purpose of this article is to study how a reminiscence theatre production develops dramaturgically, and to discuss what impact it has on the participants who take part in the project “The aged as a resource”. The theatre ...
See Me! A Discussion on the Quality of Performing Arts for Children Based on a Performative Approach
(Oslo and Akershus university college of applied sciences, 2013)
In this article, the writer discusses and analyses what happens to the evaluation of quality in
performing arts for children when we move from the notion of art as an object to art as an event. Erika
Fischer-Lichte´s ...
Innsikt, utsikt og oversikt. Transparens og glassvegger i nye skoleanlegg
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
This article discusses the openness and transparency in school buildings. I focus on new secondary schools constructed with transparency, flexible room solutions and extensive use of glass walls. With indoor glass walls, ...
Scenography in the staging / on the Stage / in the Mind of the Audience
(Taylor & Francis, 2013-09-24)
In contemporary theatre the division between the different components within the production of a performance or play is often blurry. What then is the role and function of scenography? And who is the scenographer? In this ...
Emancipatory Theatre and Performative Didactics
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2013)
This article is based on several years of empirical observation, gathered from theatre practice, in which Karin B. Bjerkestrand and Anna Songe-Møller developed what is known as “Solidarity Forum Theatre” (SFT), a form of ...
Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet?
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic
expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography
is about, when art theory meets practice. ...
Stukket av : en undersøkelse av hvordan kunstneriske strategier og arbeidsformer i prosjekter som jobber praktisk med kunst, natur og miljø kan åpne for arbeid med miljørelaterte spørsmål i skolen
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
The thesis that lies before you is a study on how practical projects can combine art, nature and
environmental issues. The text ends in a reflection on how this project can open up for work
on environmental issues in the ...
Dagbok fra kulturskolen : en undersøkelse av undervisningspraksis i kulturskolen
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
Masteroppgaven omhandler kulturskolelærernes undervisningspraksis og hvordan dette kan
belyse spørsmål knyttet til kulturskolens didaktiske grunnlaglagsforståelse innen fagfeltet
visuelle kunstfag. Jeg har gått inn i ...
- Er dette arkitektur? : Om elevar på mellomtrinnet sin måte å utrykkje eigenskapar i arkitekturen i møte med nære bygde omgivnadar
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
I 2006 fekk arkitektur plass som eit eige hovudområde i dei norske læreplanane. Undervisning og
medvitsgjering av dette emnet kan fremje både brukarmedverknad og interessa for gode
omgivnader. Både arkitekturteorien og ...
Skolelederes verdsetting av læreres fagkompetanse i Kunst og håndverk
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
I denne masteroppgaven rettes fokus mot lærerkompetanse i kunst og håndverksfaget i
grunnskolen. For å komme nærmere en forståelse for hvorfor statistikken viser så stor mangel
på lærere med fagkompetanse i Kunst og ...