Search
Now showing items 1-3 of 3
Tegning og fagspråk - et kritisk blikk på lærebøker i tegning som benyttes i faglærerutdanning
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015)
Studier av bøker på studentenes pensumlister er en indikator på studiets profil og i hvilken grad
studiet er forskningsbasert. I denne artikkelen har vi fokus på lærebøker i tegning for
faglærerstudenter i formgiving, ...
Debunking teachers resistant to teaching children to draw a companion to citizenship for the future
(NordFo, Nordiskt Forum for Forskning och Utvecklingsarbete inom utbildning i slojd, 2014)
The hegemonic position of verbal text in formal education is in this article questioned. The increasing
need for competence related to complex visual communication is seen in relation to the education of
youngster to ...
Kunst- og designfagenes plassering i den videregående opplæringen 1976-2006
(FORMakademisk, 2010)
Da yrkesskoler, husflidsskoler og gymnas i Norge ble samlet i én felles videregående skole i 1976, var en av intensjonene at elevene skulle kunne kombinere praktisk og teoretisk utdanning. På ”husflidslinja” fikk kunst- ...