Search
Now showing items 1-10 of 21
Resistance Through Art
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
Med denne studien ser jeg på mulighetene teater byr på i krigs- og konfliktsoner, med et spesielt fokus på å skape rettferdig fred i okkuperte Palestina. Rettferdig fred handler om mer enn fraværet av krig. Rettferdig fred ...
Boteh : som et transkulturelt ornament
(Høgskolen i Oslo. Avdeling for estetiske fag, 2011)
Denne masteroppgaven i formgiving, kunst og håndverk, har som hovedtema å finne de potensialene som flerkulturelle elementer kan ha i undervisningen i faget kunst og håndverk i den norske skolen. Utgangspunktet for ...
#KunstInnsatsen: Estetiske erfaringer og skjønnsvurderinger på asylmottak
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2017)
Artikkelen omhandler et knippe kunstdidaktikeres skjønnsutøvelse i møte med et asylmottaks beboere. Forskerne beskriver og fortolker disse kunstdeltakernes skjønnsutøvelse og diskuterer hvordan denne skjønnsutøvelsen omsatt ...
Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet?
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic
expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography
is about, when art theory meets practice. ...
Potensialer og begrensninger i digital formidling av kunst - Belyst gjennom prosjektet ”Ukens kunstverk"
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
I
denne
masteroppgaven
belyser
jeg
hvordan
samfunnets
teknologiske
utvikling
utvider
og
begrenser
mulighetene
i
formidling
av
digitaliserte
kunstverk.
For
dette
formålet
intervjuer
jeg
representant ...
Bak den grønne døren: Bærekraft - I dialog med elever
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Denne masteroppgaven er en casestudie som tar utgangspunkt i utstillingen «Bak den grønne døren», som var en del av Oslo Arkitektur Triennale 2013. Utstillingen omhandlet ulike fremstillinger av bærekraft innenfor fagområdene ...
Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2013)
Denne artikkelen argumenterer for at overgripende vitenskapsteoretiske forhold ligger til grunn for forståelser av kunst og kunnskap. En eksponent for dette synet er Martin Jay slik han klassifiserer ulike former for ...
Ulike perspektiver på åndsverkloven : gråsonen mellom kopiering og nyskapelse i visuell kunst
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2012)
Gjennom denne masteroppgaven undersøkes gråsonene i åndsverklovens §4. Jeg ser på hvordan skoleverden, kunstverden og jussverden vurderer bruk av andres kunstverk for å skape egne sammensatte verk. For dette formålet drøfter ...
Digitale formidlingsverktøy og interaktive mellomrom: En undersøkelse av elevers tolkning og meningsskaping i møte med samtidskunst
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
I denne masteroppgaven har jeg analysert et utvalgt empirisk materiale fra UiO sitt
forskningsprosjektet GIDDER (Grupper i Digitale Dialoger). Materialet har dannet
grunnlag for å belyse hvordan digitale formidlingsverktøy ...
Kunst og kvinner i en kjønnssensitiv kontekst
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Kvinner har ikke hatt de samme forutsetningene som menn i kunsten og har måtte kjempe for sin plass i institusjoner og i samfunnet. Hvordan kan kvinnelige kunstneres fremstilling av kropp og kroppslige referanser i perioden ...