Search
Now showing items 1-10 of 127
Kunstinstitusjoners bruk av Instagram -en casestudie av hvilke strategier et utvalg nordiske kunstinstitusjoner bruker på det sosiale media Instagram
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
Sosiale media utfordrer de tradisjonelle mediene som arena for kommunikasjon, formidling, markedsføring og dialog. Den digitale teknologien har gjort oss til delaktige aktører, vi er alle potensielle produsenter av innhold. ...
Resistance Through Art
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
Med denne studien ser jeg på mulighetene teater byr på i krigs- og konfliktsoner, med et spesielt fokus på å skape rettferdig fred i okkuperte Palestina. Rettferdig fred handler om mer enn fraværet av krig. Rettferdig fred ...
The Potential for a Critical Design Approach to Create Innovation within the Construction Industry through Participatory Design Workshops
(The Design Society, 2016)
This paper explores the potential and possibilities for applying a critical design approach and critical
design thinking to industrial company Mapei AS, mainly focusing on improving product development
and creating ...
The Reflective Citizen : General Design Education for a Sustainable Future
(The Design Society, 2010)
With the Norwegian 2006 curriculum, the thoughts of a global responsibility in terms of a wide
understanding of sustainability was introduced in general education in Art and Design education from
1st grade through lower ...
Fortelling i bilder : en studie i den grunnleggende ferdigheten ”å kunne skrive” i Formgivningsfag, med utgangspunkt i tegning og animasjon
(Høgskolen i Oslo. Avdeling for estetiske fag, 2011)
Denne studiens hovedfokus er kommunikasjon med bilde, og det å utvikle kunnskap og ferdigheter i å lese og uttrykke seg gjennom det visuelle språket som benyttes i samfunnet rundt oss, for å kunne delta bevisst i denne ...
Boteh : som et transkulturelt ornament
(Høgskolen i Oslo. Avdeling for estetiske fag, 2011)
Denne masteroppgaven i formgiving, kunst og håndverk, har som hovedtema å finne de potensialene som flerkulturelle elementer kan ha i undervisningen i faget kunst og håndverk i den norske skolen. Utgangspunktet for ...
Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet?
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic
expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography
is about, when art theory meets practice. ...
I møtet mellom materialitet og mening : en undersøkelse av rådende holdninger og fremtidige perspektiver til faget kunst og håndverk
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2012)
During my study in Teacher Training of Design, Art and Crafts I lacked a more critical, exploring and reflecting approach towards the visual culture that plays an important role in our everyday life. In the practical periods ...
Additiv fargeblanding i GIMP
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2012)
Hovedfokuset i denne masteroppgaven er hvordan prinsippene for additiv fargeblanding kan benyttes aktivt i digital bildebehandling. Min innfallsvinkel til problemområdet er relasjonen mellom lysets primærfarger rødt, grønt ...
Scenography in the staging / on the Stage / in the Mind of the Audience
(Taylor & Francis, 2013-09-24)
In contemporary theatre the division between the different components within the production of a performance or play is often blurry. What then is the role and function of scenography? And who is the scenographer? In this ...