Search
Now showing items 1-10 of 24
#KunstInnsatsen: Estetiske erfaringer og skjønnsvurderinger på asylmottak
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2017)
Artikkelen omhandler et knippe kunstdidaktikeres skjønnsutøvelse i møte med et asylmottaks beboere. Forskerne beskriver og fortolker disse kunstdeltakernes skjønnsutøvelse og diskuterer hvordan denne skjønnsutøvelsen omsatt ...
Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis
(Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2013)
Denne artikkelen argumenterer for at overgripende vitenskapsteoretiske forhold ligger til grunn for forståelser av kunst og kunnskap. En eksponent for dette synet er Martin Jay slik han klassifiserer ulike former for ...
Bak den grønne døren: Bærekraft - I dialog med elever
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Denne masteroppgaven er en casestudie som tar utgangspunkt i utstillingen «Bak den grønne døren», som var en del av Oslo Arkitektur Triennale 2013. Utstillingen omhandlet ulike fremstillinger av bærekraft innenfor fagområdene ...
Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet?
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic
expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography
is about, when art theory meets practice. ...
Digitale formidlingsverktøy og interaktive mellomrom: En undersøkelse av elevers tolkning og meningsskaping i møte med samtidskunst
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
I denne masteroppgaven har jeg analysert et utvalgt empirisk materiale fra UiO sitt
forskningsprosjektet GIDDER (Grupper i Digitale Dialoger). Materialet har dannet
grunnlag for å belyse hvordan digitale formidlingsverktøy ...
Business as Usual? - Hvordan kultivere økoliteracy i grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget Design og redesign?
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Denne masteroppgaven tar for seg mulighetene grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget
Design og redesign har for å inkludere økoliteracy i undervisningen. Økoliteracy kan beskrives
som forståelsen for hvordan naturen ...
Stukket av : en undersøkelse av hvordan kunstneriske strategier og arbeidsformer i prosjekter som jobber praktisk med kunst, natur og miljø kan åpne for arbeid med miljørelaterte spørsmål i skolen
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
The thesis that lies before you is a study on how practical projects can combine art, nature and
environmental issues. The text ends in a reflection on how this project can open up for work
on environmental issues in the ...
Episke toner
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
Forord. For ord. For ordene. Før ordene. Førord. Både for og før ordene. For og før alt som
kommer etter. Kjernen. En pekepinn på hva som vil komme. En advarsel eller bare en
introduksjon? Med dette vil jeg legge til ...
Dagbok fra kulturskolen : en undersøkelse av undervisningspraksis i kulturskolen
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
Masteroppgaven omhandler kulturskolelærernes undervisningspraksis og hvordan dette kan
belyse spørsmål knyttet til kulturskolens didaktiske grunnlaglagsforståelse innen fagfeltet
visuelle kunstfag. Jeg har gått inn i ...
Det tenkende øyet : en undersøkelse av samtidsfotografi som kunstdidaktisk potensiale i kunst og håndverksfaget
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2012)
This
master
thesis
questions
whether
a
survey
of
contemporary
photography
can
highlight
the
potential
for
art
didactics
in
the
general
treatment
of
photography
by
the
art
and
craft
subject.
T ...