• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 24

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    #KunstInnsatsen: Estetiske erfaringer og skjønnsvurderinger på asylmottak 

    Gjærum, Rikke Gürgens; Arnesen, Jon (Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2017)
    Artikkelen omhandler et knippe kunstdidaktikeres skjønnsutøvelse i møte med et asylmottaks beboere. Forskerne beskriver og fortolker disse kunstdeltakernes skjønnsutøvelse og diskuterer hvordan denne skjønnsutøvelsen omsatt ...
    Thumbnail

    Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis 

    Aure, Venke (Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, 2013)
    Denne artikkelen argumenterer for at overgripende vitenskapsteoretiske forhold ligger til grunn for forståelser av kunst og kunnskap. En eksponent for dette synet er Martin Jay slik han klassifiserer ulike former for ...
    Thumbnail

    Bak den grønne døren: Bærekraft - I dialog med elever 

    Bjønnæs, Sigrid Rivertz (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    Denne masteroppgaven er en casestudie som tar utgangspunkt i utstillingen «Bak den grønne døren», som var en del av Oslo Arkitektur Triennale 2013. Utstillingen omhandlet ulike fremstillinger av bærekraft innenfor fagområdene ...
    Thumbnail

    Surrealistisk fotografi : virkelig uvirkelighet – eller uvirkelig virkelighet? 

    Røisland, Håkon (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
    This master thesis has its origin in the possibilities that lays in surreal photographic expressions, and the gap which occurs within the understanding of what surreal photography is about, when art theory meets practice. ...
    Thumbnail

    Digitale formidlingsverktøy og interaktive mellomrom: En undersøkelse av elevers tolkning og meningsskaping i møte med samtidskunst 

    Moland, Main Kristine Åsesdatter (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    I denne masteroppgaven har jeg analysert et utvalgt empirisk materiale fra UiO sitt forskningsprosjektet GIDDER (Grupper i Digitale Dialoger). Materialet har dannet grunnlag for å belyse hvordan digitale formidlingsverktøy ...
    Thumbnail

    Business as Usual? -­ Hvordan kultivere økoliteracy i grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget Design og redesign? 

    Fallingen, Nina (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    Denne masteroppgaven tar for seg mulighetene grunnskolefaget Kunst og håndverk og valgfaget Design og redesign har for å inkludere økoliteracy i undervisningen. Økoliteracy kan beskrives som forståelsen for hvordan naturen ...
    Thumbnail

    Stukket av : en undersøkelse av hvordan kunstneriske strategier og arbeidsformer i prosjekter som jobber praktisk med kunst, natur og miljø kan åpne for arbeid med miljørelaterte spørsmål i skolen 

    Jenssen, Åsta Johanne (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2013)
    The thesis that lies before you is a study on how practical projects can combine art, nature and environmental issues. The text ends in a reflection on how this project can open up for work on environmental issues in the ...
    Thumbnail

    Episke toner 

    Sæter, Annika Ekås (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    Forord. For ord. For ordene. Før ordene. Førord. Både for og før ordene. For og før alt som kommer etter. Kjernen. En pekepinn på hva som vil komme. En advarsel eller bare en introduksjon? Med dette vil jeg legge til ...
    Thumbnail

    Dagbok fra kulturskolen : en undersøkelse av undervisningspraksis i kulturskolen 

    Thorsen, Mari Møller (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for teknologi, kunst og design, 2013)
    Masteroppgaven omhandler kulturskolelærernes undervisningspraksis og hvordan dette kan belyse spørsmål knyttet til kulturskolens didaktiske grunnlaglagsforståelse innen fagfeltet visuelle kunstfag. Jeg har gått inn i ...
    Thumbnail

    Det tenkende øyet : en undersøkelse av samtidsfotografi som kunstdidaktisk potensiale i kunst og håndverksfaget 

    Tjomsland, Charlotte (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fag, 2012)
    This master thesis questions whether a survey of contemporary photography can highlight the potential for art didactics in the general treatment of photography by the art and craft subject. T ...
    • 1
    • 2
    • 3

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorArnesen, Jon (1)Aure, Venke (1)Bergman, Silje (1)Bjønnæs, Sigrid Rivertz (1)Dahl, Camilla (1)Eriksen, Line (1)Fallingen, Nina (1)Gjærum, Rikke Gürgens (1)Hovdenak, Eirin (1)Jenssen, Åsta Johanne (1)... View MoreSubject
    Kunst (24)
    Humaniora: 000 (17)Håndverk (7)Samfunnsvitenskap: 200 (7)Didaktikk (4)Undervisning (3)Design (2)Digital formidling (2)Fagdidaktikk (2)Læring (2)... View MoreDate Issued2020 (3)2019 (2)2017 (3)2014 (7)2013 (5)2012 (2)2011 (2)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc