• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 164

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Samarbeid mellom masterstudenter i yrkespedagogikk og deres kolleger på egen arbeidsplass 

    Larsen, Anne Karin (OsloMet – storbyuniversitetet, 2017)
    Innledning: Det legges i økende grad vekt på samarbeid mellom skole og arbeidsliv i profesjonsutdanningene. Yrkesfaglærerstudenter blir oppfordret til å samarbeide med praksisfeltet under sine studier og lærerstedene ...
    Thumbnail

    Yrkesfaglærere og elever i et globalisert samfunn - deres utvikling og ontologiske sikkerhet 

    Inglar, Tron (Åbo Akademis Förlag, 2011)
    Hvordan er det å være yrkesfaglærer og -elev i et globalisert samfunn? Svarene kan utgjøre viktig kunnskap for å forstå yrkesfaglærere og deres elever, slik at en kan organisere god lærerutdanning og yrkesopplæring. ...
    Thumbnail

    Spenningsfeltet mellom nytte for bedriften og frirom for studenten: et samarbeidsprosjekt mellom skole og arbeidsliv for gjensidig påvirkning og ønske om forandring 

    Schwencke, Eva; Larsen, Anne Karin (Åbo Akademis Förlag, 2011)
    Samarbeid mellom høgskole og arbeidsliv, høgskolens tredje oppgave, (Brulin 1998) gir store utfordringer i forhold til hvordan gjennomføre ”løpende dialog” om innhold i studieprogrammer og undervisningsopplegg. Det er ...
    Thumbnail

    Research on professional practice: internationalization of university campuses and its formative impact on the development of intercultural competences among professionals 

    Wisniewska, Lidia Maria (Høgskolen i Akershus, 2011)
    Recently, internationalization is high on the agendas of national governments, international bodies and institutions of higher education. Huge economic and human resources are involved in internationalization efforts, ...
    Thumbnail

    Vurdering – hva kan kjennetegne ulike kompetansenivåer hos yrkesutøvere? 

    Bjelke, Bjørn Wilhelm (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Bakgrunnen for denne studien var min oppfatning om manglende sammenheng mellom elever og lærlingers behov for kompetanse, målet for opplæringen, og hva som vektlegges ved vurdering av kompetansenivå. Problemstilling i ...
    Thumbnail

    En tredimensjonal ledelsesstrategi som støtte for læreres yrkesutøvelse 

    Svendsen, Jan; Lundsvoll, Ingeborg (Høgskolen i Akershus, 2011)
    Pedagogisk forankring med referanse til konsekvenspedagogikk, teamorganisering og egenvurdering utgjør tre dimensjoner i en skolelederstrategi ved Strømmen videregående skole. Holdningsstyring og komplementære ledelse ...
    Thumbnail

    Yrkesretting av matematikkundervisningen 

    Midtland, Dag Arne (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Studien er en undersøkelse om yrkesretting av matematikkundervisningen i fellesfaget matematikk på yrkesfaglig studieprogram. Undersøkelsen ble foretatt som en spørreundersøkelse blant programfaglærere som går på ...
    Thumbnail

    Samarbeid hjem - skole 

    Hammervold, Peter (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Den videregående yrkesfaglige utdanningen i Norge, har i mange år hatt en utfordring i forhold til frafall i opplæringen. Samtidig vet vi at ungdom uten fullført utdanning, ikke har de samme muligheter for å lykkes i ...
    Thumbnail

    Omvendt undervisning på verkstedet - et aksjonsforskningsprosjekt i automasjonsfaget på vg1 elektro 

    Hansen, Geir Arne; Rindal, Åste (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2016)
    Vi har i dette prosjektet prøvd ut omvendt undervisning i en vg1 el-energi klasse i faget automasjon. Undervisnings metoden omvendt undervisning har som formål å flytte teori undervisningen fra fellestiden i klasserommet ...
    Thumbnail

    Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag? 

    Aamodt, Gunhilde (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 17

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorLarsen, Anne Karin (2)Schwencke, Eva (2)Aakernes, Nina (1)Aamodt, Gunhilde (1)Alvin, Marit Lensjø (1)Andersson, Frode Torgeir (1)Andresen, Randi Skjeltorp (1)Arakia, Yassine (1)Arinaitwe, Dinavence (1)Aspenes, Lene Ellen (1)... View MoreSubject
    Yrkespedagogikk (164)
    Samfunnsvitenskap: 200 (68)Aksjonsforskning (41)Yrkesfag (35)Videregående skole (26)Samarbeid (18)Social science: 200 (18)Læring (16)Yrkesopplæring (16)Yrkesdidaktikk (10)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (161)2009 - 2009 (3)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc