Search
Now showing items 1-10 of 164
Samarbeid mellom masterstudenter i yrkespedagogikk og deres kolleger på egen arbeidsplass
(OsloMet – storbyuniversitetet, 2017)
Innledning: Det legges i økende grad vekt på samarbeid mellom skole og arbeidsliv i profesjonsutdanningene. Yrkesfaglærerstudenter blir oppfordret til å samarbeide med praksisfeltet under sine studier og lærerstedene ...
Yrkesfaglærere og elever i et globalisert samfunn - deres utvikling og ontologiske sikkerhet
(Åbo Akademis Förlag, 2011)
Hvordan er det å være yrkesfaglærer og -elev i et globalisert samfunn? Svarene kan
utgjøre viktig kunnskap for å forstå yrkesfaglærere og deres elever, slik at en kan organisere
god lærerutdanning og yrkesopplæring. ...
Spenningsfeltet mellom nytte for bedriften og frirom for studenten: et samarbeidsprosjekt mellom skole og arbeidsliv for gjensidig påvirkning og ønske om forandring
(Åbo Akademis Förlag, 2011)
Samarbeid mellom høgskole og arbeidsliv, høgskolens tredje oppgave, (Brulin 1998)
gir store utfordringer i forhold til hvordan gjennomføre ”løpende dialog” om innhold i
studieprogrammer og undervisningsopplegg. Det er ...
Research on professional practice: internationalization of university campuses and its formative impact on the development of intercultural competences among professionals
(Høgskolen i Akershus, 2011)
Recently, internationalization is high on the agendas of national governments,
international bodies and institutions of higher education. Huge economic and human
resources are involved in internationalization efforts, ...
Vurdering – hva kan kjennetegne ulike kompetansenivåer hos yrkesutøvere?
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
Bakgrunnen for denne studien var min oppfatning om manglende sammenheng mellom elever og lærlingers behov for kompetanse, målet for opplæringen, og hva som vektlegges ved vurdering av kompetansenivå. Problemstilling i ...
En tredimensjonal ledelsesstrategi som støtte for læreres yrkesutøvelse
(Høgskolen i Akershus, 2011)
Pedagogisk forankring med referanse til konsekvenspedagogikk, teamorganisering og egenvurdering utgjør tre dimensjoner i en skolelederstrategi ved Strømmen videregående skole. Holdningsstyring og komplementære ledelse ...
Yrkesretting av matematikkundervisningen
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
Studien er en undersøkelse om yrkesretting av matematikkundervisningen i fellesfaget matematikk på yrkesfaglig studieprogram.
Undersøkelsen ble foretatt som en spørreundersøkelse blant programfaglærere som går på ...
Samarbeid hjem - skole
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
Den videregående yrkesfaglige utdanningen i Norge, har i mange år hatt en utfordring i forhold til frafall i opplæringen. Samtidig vet vi at ungdom uten fullført utdanning, ikke har de samme muligheter for å lykkes i ...
Omvendt undervisning på verkstedet - et aksjonsforskningsprosjekt i automasjonsfaget på vg1 elektro
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2016)
Vi har i dette prosjektet prøvd ut omvendt undervisning i en vg1 el-energi klasse i faget automasjon. Undervisnings metoden omvendt undervisning har som formål å flytte teori undervisningen fra fellestiden i klasserommet ...
Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag?
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående ...