• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 61

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Yrkesrelevante oppgaver i Praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag 

    Syverstad, Elisabeth; Nymark, Solfrid (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2016)
    Innledning: Stortingsmelding 27 «Gjør din plikt – Krev din rett» (2000 -2001) utfordrer universitets- og høgskolesektoren til å bruke varierte metoder, begrense antallet forelesninger og legge til rette for studentdeltakelse. ...
    Thumbnail

    Norske elektroelever i Tyskland - personlig vekst og motivasjon: En kvantativ studie av internasjonalt samarbeid mellom Askøy videregående skole og Andreas Gordon Schole for Vg2 elektroelever 

    Andreassen, Thor (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Tysklandsklassen er en klasse med utvalgte elever som tar deler av Vg2 Elektro i Tyskland. Vi har hatt gode resultater over mange år og opplever lite fravær på elevene. Bedriftene i Norge har stor interesse for å ansette ...
    Thumbnail

    Yrkesretting av matematikkundervisningen 

    Midtland, Dag Arne (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Studien er en undersøkelse om yrkesretting av matematikkundervisningen i fellesfaget matematikk på yrkesfaglig studieprogram. Undersøkelsen ble foretatt som en spørreundersøkelse blant programfaglærere som går på ...
    Thumbnail

    Samarbeid hjem - skole 

    Hammervold, Peter (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Den videregående yrkesfaglige utdanningen i Norge, har i mange år hatt en utfordring i forhold til frafall i opplæringen. Samtidig vet vi at ungdom uten fullført utdanning, ikke har de samme muligheter for å lykkes i ...
    Thumbnail

    En oppgave om bortvalg av fagutdannelse blant yrkesfagelever i Follo 

    Riisnæs, Line; Mallaug, Line (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    Bakgrunnen for denne rapporten er den store nedgangen i søkere til læreplass, og den store økningen til påbygging til generell studiekompetanse blant yrkesfagelever etter innføringen av Kunnskapsløftet. Rapporten «Om ...
    Thumbnail

    Lærlingen som drivkraft i læringsarbeidet 

    Djupvik, Tage (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Innen fagopplæringen står lærlingeordningen sterkt. Hovedstrukturen er at den fremtidige fagarbeideren gjennomfører to eller tre år på skole for deretter å avslutte opplæringen med 18 eller 30 måneder i bedrift. Tematisk ...
    Thumbnail

    Vekslingsmodellen en utprøving i helse- og oppvekstfag 

    Enger, June Kristin Melby (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2016)
    Bjørkelangen videregående skole var en av seks skoler i landet som har vært med i Utdanningsdirektoratets (udir) utprøvingsprosjekt, perioden er 2013-2017. Det skulle prøves ut vekslingsmodeller innen helse - og oppvekstfag ...
    Thumbnail

    Skoleutvikling - kompetanseheving og endring. Et pedagogisk skoleutviklingsprosjekt vurdert i lys av yrkesfaglærerens kompetansebehov 

    Berntsen, Svanhild Kristine (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Skoleutvikling står i fokus i denne masteravhandlingen. Et av regjeringens satsningsområder for å heve kompetansen i skolene er trekantsamarbeidet mellom skoler, skoleeier og forskningsmiljø. Skoleutviklingsprosjekter ...
    Thumbnail

    Fra ord til handling: Når du blir inspirert – inspirerer du andre 

    Hoel, Anita; Embretsen, Merete (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Den norske fagopplæringsmodellen foregår både i skole og i bedrift, som en 2+2 modell. St. Meld 30, Kultur for læring (2004), signaliserte at det skulle satses på kompetanseutvikling i skolen. Dette for å videreutvikle og ...
    Thumbnail

    En studie om yrkesrelevant utdannelse 

    Larsen, Eva Enderud; Slokvik, Hans-Erik (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Rapporten belyser praksisfeltets tolking og oppfattelse av yrkesrelevant utdannelse. Praksisfeltet består av yrkesfaglærere innen Vg1 Design og Håndverk, Restaurant og Matfag, Vg2 frisør-, kokk- og servitørfag, samt faglig ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 7

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAanerud, Bjørn Even (1)Alfsen, Marianne (1)Andreassen, Thor (1)Andresen, Randi Skjeltorp (1)Arakia, Yassine (1)Arinaitwe, Dinavence (1)Berntsen, Svanhild Kristine (1)Bjørnstad, Eli Kristin (1)Bogstad, Sigrid (1)Bugjerde, Anett Mari (1)... View MoreSubject
    Yrkesfag (61)
    Yrkespedagogikk (35)Samfunnsvitenskap: 200 (17)Videregående skole (17)Samarbeid (10)Aksjonsforskning (8)Kunnskapsløftet (6)Læring (6)Social science: 200 (6)Yrkeskompetanse (6)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (58)2009 - 2009 (3)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc