Search
Now showing items 1-10 of 40
The validity of action research - validity in action research
(Shaker Publishing, 2006)
Methods for developing the construction site as a learning space
(Shaker Publishing, 2006)
Erfaringslæring og yrkesfaglærere: en kvalitativ studie
(Høgskolen i Akershus, 2009)
Den pedagogiske utdanningen av yrkesfaglærere i Norge har en relativt kort historie. Statens yrkeslærerskole ble institusjonalisert i 1947 og avløste instruktørkursene man hadde gjennomført noen år1. Institusjonen har ...
Free space in action research and in project oriented traineeship
(Shaker Publishing, 2006)
Lærerens yrkeskunnskap og læreren som forsker: en strategi for å forske i læreryrket
(Høgskolen i Akershus, 2010-07-02)
Bilfagopplæring : et samarbeid mellom skole og bedrift : Hvordan kan bilfagopplæringen utvikles gjennom et samarbeid mellom skole og bedrift?
(Høgskolen i Akershus, 2009)
I dette sammendraget har jeg trukket fram et utdrag av de viktigste erfaringene, og trukket noen konklusjoner med utgangspunkt i problemstillingen.
Oppgavens problemstilling er:
"Hvordan kan bilfagopplæringen utvikles ...
Hvordan forhold i praksisfeltet kan ha betydning for kontaktsykepleiernes veiledning av sykepleiestudenter
(Høgskolen i Akershus, 2010)
I sykepleierutdanningen foregår opptil halvparten av utdanningen som kliniske studier i praksisfelt utenfor utdanningsinstitusjonene. I de kliniske studier har praksisfeltets sykepleiere ansvar for veiledning og oppfølging ...
Developing my practical ability in facilitating learning while instructors of NPAYVTC in learning groups as a facilitator
(Høgskolen i Akershus, 2010)
The theme of the study is developing a deeper understanding about learning and how to facilitate learning processes of my students, through experiential learning. This theme led me to the problem statement that guided the ...
Jeg har en drøm: er det vanskelig å endre skolen fordi vi ikke tar hensyn til det vanskelige?
(Høgskolen i Akershus, 2009)
Rapporten er skrevet ut fra et skoleutviklingsprosjekt ved Elvedalen skole, hvor jeg har hatt et oppdrag som aksjonsforsker. Her har jeg arbeidet i lag med lærerne på ungdomstrinnet. Målet har vært økt læring hos elevene ...