• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 58

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    En undersøkelse hvor teorier om diffraksjon benyttes for å analysere intra-aktivitet mellom barn og kommersielt leketøy på ”ha-med-dag” 

    Heimen, Marius (Høgskolen i Oslo. Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier, 2011)
    Denne undersøkelsens fokus er på intra-aktiviteten som oppstår mellom barn og kommersielt leketøy. For å analysere dette har jeg undersøkt og brukt teorier om diffraksjon. Min interesse for den kommersielle barndommen mange ...
    Thumbnail

    Lesninger av danning i barnehagen : en undersøkelse av barns subjektivitetsprosesser med diffraksjon og territorier som analysemetode 

    Olsen, Marianne Cathrin (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    In this study, different theoretical approaches are used to explore their potential analytical possibilities when bildung is the topic. The study is based on the new object clause which introduces the concept of bildung. ...
    Thumbnail

    "Ei linerle vet at hun er ei linerle." En kvalitativ studie av små barns "wellbeing" i barnehagen 

    Eide, Brit Johanne; Winger, Nina; Wolf, Kristin Rognerud Danielsen; Dahle, Hanne Fehn (Norsk senter for barneforskning, 2017)
    Blir små barn i tilstrekkelig grad tatt hensyn til i barneh~gen? Prosjektet «Blikk for barn» retter søkelyset mot ulike sider ved kvalitet i barnehagen for barn under tre år. I et kvalitativt delprosjekt «Små barns hverdagsliv ...
    Thumbnail

    ”Jeg ville bestemme alt som går an” : en intervjuundersøkelse om et utvalg barns syn på ”den gode barnehagen” 

    Gangstad, Kristin Rostad (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, 2013)
    This paper is based on a qualitative interview with six children at the age of 4-6 years old, from two different kindergartens. My purpose with this study is to let the children’s own voices be heard in the debate about ...
    Thumbnail

    Hvilke muligheter har de yngste barna til å tre frem som subjekter i møte med utøvende musiker i barnehagen? : en studie med et fenomenologisk blikk og med teorier om relasjoner og estetiske uttrykksformer, på gylne musikkmøter i barnehagen 

    Granum, Anne (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    This study discuss how the children aged 1 – 2 years can be seen and appear as subjects in dialogue with a performing musician in kindergarten. I have a perspective that leans on phenomenological theories and theories ...
    Thumbnail

    I barnehagen skal vi snakke norsk! : et postkolonialt blikk på dikotomier i en «flerkulturell» barnehage. En etnografisk undersøkelse. 

    Belseth, Kjartan Andersen (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    Dette er en masteravhandling fra Høgskolen i Oslo og Akershus. Etter å ha sett en reportasje om det «multikulturelle» Groruddalen i Oslo (NRK, 2010) satte meg på idéen til denne avhandlingen. Denne reportasjen fikk meg ...
    Thumbnail

    På vei mot barns medvirkning : en retrospektiv studie om å nærme seg barns rett til medvirkning i barnehagen gjennom endringsarbeid og pedagogisk refleksjon 

    Skogstrøm, Anna (Høgskolen i Oslo. Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier, 2009)
    The work of this master thesis started out from “The United Nations 12. Child Convention about children’s right to express his or her opinion freely and to have that opinion taken into account in any matter or procedure ...
    Thumbnail

    Evnerike barn i barnehagen 

    Gardar, Linda Apalnes (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    As I see it, the theme of gifted children is neglected in Norwegian kindergartens. This Master’s dissertation points at the dominant attitudes towards that we are all as equal and able. It highlights how gifted children ...
    Thumbnail

    Departementet vil... : diskursanalyse av et utsnitt av språkkartleggingsdebatten, med kritiske blikk mot et mulig spenningsfelt mellom førskolelærere og Kunnskapsdepartementet 

    Fagereng, Kathrine Mathilde (Høgskolen i Oslo og Akershus. Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, 2012)
    In 2009 the government message 41 (KD, 2008-2009) came out with the title: Quality in the Kindergarten. The government message proposed new conditions for the kindergarten, as to: give offer to map children`s language ...
    Thumbnail

    Omsorg for ettåringer i barnehage: En studie av sammenhenger mellom strukturelle forhold og omsorgskvalitet 

    Norheim, Helga (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014)
    Tidligere internasjonal forskning har identifisert tre strukturelle forhold som særlig betydningsfulle for omsorgskvaliteten i samspill mellom små barn og omsorgsgivere i barnehagen; barnegruppestørrelse, forholdstall ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 6

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorEide, Brit Johanne (4)Slåtten, Mette Vaagan (4)Winger, Nina (4)Larsen, Ann Kristin (3)Wolf, Kristin Danielsen (3)Bae, Berit (2)Hovdelien, Olav (2)Kasin, Olav (2)Belseth, Kjartan Andersen (1)Berger, Mari Aune (1)... View MoreSubject
    Barnehager (58)
    Samfunnsvitenskap: 200 (48)Barn (21)Lek (4)Samspill (4)Kommunikasjon (3)Medvirkning (3)Norge (3)Pedagogikk (3)Skoler (3)... View MoreDate Issued2010 - 2020 (52)2007 - 2009 (6)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc