• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 62

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    En aksjonsforskningsstudie om trafikklæreres samarbeid om utvikling av læreplanforståelse - om å reflektere rundt praksis og fylle på i sin praksisryggsekk 

    Eriksen, Øyvind (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Denne masteroppgaven i yrkespedagogikk handler om hvordan åtte trafikklærere har samarbeidet for å utvikle sin læreplanforståelse. Etter ti år med nye læreplaner i trafikkopplæringen er det utarbeidet en del rapporter og ...
    Thumbnail

    Uteskole og læring 

    Olsby, Anne (Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
    Denne masteroppgaven er skrevet ved Høgskolen i Akershus og Oslo og handler om å planlegge, prøve ut og vurdere tverrfaglige opplegg på uteskole. Utgangspunktet for oppgaven var å knytte gode pedagogiske opplegg til ...
    Thumbnail

    Og flere står igjen, eller ...!? Et aksjonsforskningsprosjekt i samarbeidslæring. Eksempler fra design, arkitektur- og kunsthistorie i videregående skole 

    Hestad, Anne Grethe (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015)
    Denne masteroppgaven i yrkespedagogikk omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som er gjennomført ved en videregående skole i Oslo. Jeg har i samarbeid med elevene i en Vg2-klasse med formgivingsfag lagt til rette for ...
    Thumbnail

    Hvordan forbedre egen praksis for yrkesfaglærere i det digitale klasserommet? 

    Oudmayer, Runar; Storvik, John Eivind (Høgskolen i Akershus, 2011)
    I denne mastergradsoppgaven har vi gjennomført et aksjonsforskningsprosjekt med følgende problemstilling: Hvordan forbedre egen praksis for yrkesfaglærere i det digitale klasserommet? Ved å gjennomføre til sammen syv ulike ...
    Thumbnail

    Samfunnsrelevant og meningsfull opplæring i faget prosjekt til fordypning 

    Kalleberg, Stine Bøe; Kristiansen, Aina (Høgskolen i Akershus, 2010)
    Dette masterprosjektet startet på bakgrunn av at vi ønsket å forbedre nåværende praksis i faget prosjekt til fordypning Vg2 frisør. Avdelingen og elevene på skolen hvor prosjektet skulle gjennomføres, ønsket endring av ...
    Thumbnail

    Methods for developing the construction site as a learning space 

    Sannerud, Ronny (Shaker Publishing, 2006)
    Thumbnail

    Helhetlig opplærings- og vurderingsstrategi 

    Eide, Anne Jorun (Høgskolen i Akershus, 2011)
    Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt som ble gjennomført i to klasser design og håndverk Vg1 frisørfag på Strømmen videregående skole skoleåret 2009/2010. prosjektets problemstilling: Hvordan utvikle en ...
    Thumbnail

    Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag? 

    Aamodt, Gunhilde (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående ...
    Thumbnail

    Working with teachers and students at secondary school level to enhance better learning of agriculture through project based learning approach: an action research at Nabiswa Secondary school, Uganda 

    Ochan, Martin (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    This Study is an Action research approach on Project based learning as a development project at Nabiswa secondary school in Uganda, with fellow teachers and students of Agriculture. It was aimed at improving my practice ...
    Thumbnail

    Working with Farmers in Upper Nile State, South Sudan for farmers to adopt Multi-cropping practice in Nakdiar and Doleep Payams 

    Joak, James Gatbel (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
    This Thesis is presenting an action research carried out and conducted in the Republic of South Sudan in 2011. It tried to interrogate and investigate mono-cropping practices by farmers in South Sudan and Upper Nile ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 7

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAakernes, Nina (1)Aakre, Gunn Turid (1)Aamodt, Gunhilde (1)Amble, Nina (1)Andresen, Randi Skjeltorp (1)Bekkevold, Randi (1)Berg, Anne Kathrine (1)Bjerke, Solveig Kolstad (1)Bråthen, Linda Sjo (1)Claudius, Jørn (1)... View MoreSubject
    Aksjonsforskning (62)
    Yrkespedagogikk (41)Samfunnsvitenskap: 200 (21)Social science: 200 (13)Erfaringslæring (10)Yrkesfag (8)Action research (7)Samarbeid (7)Videregående skole (6)Kompetanse (5)... View MoreDate Issued2010 - 2019 (57)2006 - 2009 (5)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc