Search
Now showing items 1-10 of 62
En aksjonsforskningsstudie om trafikklæreres samarbeid om utvikling av læreplanforståelse - om å reflektere rundt praksis og fylle på i sin praksisryggsekk
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
Denne masteroppgaven i yrkespedagogikk handler om hvordan åtte trafikklærere har samarbeidet for å utvikle sin læreplanforståelse. Etter ti år med nye læreplaner i trafikkopplæringen er det utarbeidet en del rapporter og ...
Uteskole og læring
(Høgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, 2017)
Denne masteroppgaven er skrevet ved Høgskolen i Akershus og Oslo og handler om å planlegge, prøve ut og vurdere tverrfaglige opplegg på uteskole. Utgangspunktet for oppgaven var å knytte gode pedagogiske opplegg til ...
Og flere står igjen, eller ...!? Et aksjonsforskningsprosjekt i samarbeidslæring. Eksempler fra design, arkitektur- og kunsthistorie i videregående skole
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015)
Denne masteroppgaven i yrkespedagogikk omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som er gjennomført ved en videregående skole i Oslo. Jeg har i samarbeid med elevene i en Vg2-klasse med formgivingsfag lagt til rette for ...
Hvordan forbedre egen praksis for yrkesfaglærere i det digitale klasserommet?
(Høgskolen i Akershus, 2011)
I denne mastergradsoppgaven har vi gjennomført et aksjonsforskningsprosjekt med følgende problemstilling: Hvordan forbedre egen praksis for yrkesfaglærere i det digitale klasserommet? Ved å gjennomføre til sammen syv ulike ...
Samfunnsrelevant og meningsfull opplæring i faget prosjekt til fordypning
(Høgskolen i Akershus, 2010)
Dette masterprosjektet startet på bakgrunn av at vi ønsket å forbedre nåværende praksis i faget prosjekt til fordypning Vg2 frisør. Avdelingen og elevene på skolen hvor prosjektet skulle gjennomføres, ønsket endring av ...
Methods for developing the construction site as a learning space
(Shaker Publishing, 2006)
Helhetlig opplærings- og vurderingsstrategi
(Høgskolen i Akershus, 2011)
Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt som ble gjennomført i to klasser design og håndverk Vg1 frisørfag på Strømmen videregående skole skoleåret 2009/2010. prosjektets problemstilling: Hvordan utvikle en ...
Hvordan videreutvikle praksis for underveisvurdering som fremmer læring hos elever på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag?
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
Denne masteroppgaven omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som har hatt til hensikt å videreutvikle praksis for læringsfremmende vurdering. Prosjektet er gjennomført på Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag ved en videregående ...
Working with teachers and students at secondary school level to enhance better learning of agriculture through project based learning approach: an action research at Nabiswa Secondary school, Uganda
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
This Study is an Action research approach on Project based learning as a development project at Nabiswa secondary school in Uganda, with fellow teachers and students of Agriculture. It was aimed at improving my practice ...
Working with Farmers in Upper Nile State, South Sudan for farmers to adopt Multi-cropping practice in Nakdiar and Doleep Payams
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2012)
This Thesis is presenting an action research carried out and conducted in the Republic of South Sudan in 2011. It tried to interrogate and investigate mono-cropping practices by farmers in South Sudan and Upper Nile ...