• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Education and International Studies
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 1047

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Utvikling av lærer-elev-relasjoner i klasserommet : læreroppfatning sammenlignet med en teoribasert analyse 

    Fjell, Kari; Olaussen, Bodil Stokke (Akademika, 2012)
    Lærer–elev-relasjonen er viktig for motivasjon og læring, og for atferd i klasse- rommet. Utvikling av en god relasjon har betydning for på sikt å hindre «dropout». Hva karakteriserer så en god lærer-elev-relasjon, og ...
    Thumbnail

    Vurdering som en del av undervisning og læring 

    Tellefsen, Helga Kufaas; Martinussen, Geir (Tapir Akademisk Forlag, 2011-04)
    ”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å lage og utprøve felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Erfaringene derfra inspirerte oss til å undersøke ...
    Thumbnail

    Kampen om skoleanlegget - historikken bak baseskolene 

    Vinje, Erlend (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2013)
    I løpet av de siste årene har vi sett eksempler på harde kamper om arkitekturen til nye skoleanlegg. Jeg lar i denne artikkelen fire sentrale stemmer i denne debatten komme til ordet. De fire stemmene tilhører tidligere ...
    Thumbnail

    Autonomy and Control when Working with Humans — A Reflection on Sociotechnical Concepts 

    Amble, Nina (Roskilde Universitet, 2013-11)
    The sociotechnical concepts of responsible autonomy and to be in control were originally developed from men’s work in order to describe and develop mostly industrial work. This article explores how these conceptions may ...
    Thumbnail

    Oppfordringer til små barns lekende samspill i barnehagen. Personalets medvirkning og omgivelsenes muligheter 

    Wolf, Kristin Danielsen (Norsk senter for barneforskning, 2015)
    Thumbnail

    A values base for the Norwegian kindergarten: common ground across cultural affiliations? 

    Hovdelien, Olav (Taylor & Francis, 2013-01-18)
    One of the major challenges facing modern-day secular states is the issue of social integration. The issue discussed in this article is how it is possible to arrive at unifying values in a multicultural society that is ...
    Thumbnail

    “Et bra prosjekt som har gjort meg til en bedre skriver”– arbeid med skrivestrategier i videregående skole 

    Jøsok, Evy; Elvebakk, Lisbeth (Acta Didactica Norge, 2017)
    Temaet for denne artikkelen er skriveopplæring i videregående skole. Artikkelen studerer en intervensjon med eksplisitt skriveopplæring og innføring av skrive-ramme. Intensjonen har vært å se hvordan lærere kan samarbeide ...
    Thumbnail

    Likestilt og forskjellig? Om menn og likestilling i barnehagen 

    Kasin, Olav; Slåtten, Mette Vaagan (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2015-03-28)
    Artikkelen belyser målsettingen om 20 prosent menn i norske barnehager som bidrag til å fremme likestilling i barnehagen. Vi har gjennomført to undersøkelser som viser at det eksisterer ulike forventinger til menn og kvinner ...
    Thumbnail

    Barnehagens formålsparagraf – hvordan skal den forstås? 

    Hovdelien, Olav (IKO, 2012)
    As of August 1st 2010 the new objects clause of the Norwegian kindergarten entered into force. This objects clause stated that the kindergarten is based on the fundamental values of Christian and humanistic heritage and ...
    Thumbnail

    Dilemmas of streaming in the new curricula in Norway 

    Braathe, Hans Jørgen (Freie Universität Berlin, 2010-03)
    The paper describes aspects and dilemmas concerning streaming of students according to ability in an ongoing developmental project in a small town in Norway. The project is part of a governmental effort to implement the ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 105

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorHovdelien, Olav (15)Johannesen, Monica (12)Løndal, Knut (12)Goth, Ursula-Georgine Småland (10)Hatlevik, Ove Edvard (9)Penne, Sylvi (9)Pihl, Joron (9)Smestad, Bjørn (9)Engen, Bård Ketil (8)Mifsud, Louise (8)... View MoreSubjectSamfunnsvitenskap: 200 (430)Yrkespedagogikk (161)Yrkesfag (58)Aksjonsforskning (57)Humaniora: 000 (54)Barnehager (51)Læring (47)Videregående skole (39)Education (29)Elever (29)... View MoreDate Issued2019 (153)2018 (156)2017 (117)2016 (76)2015 (87)2014 (89)2013 (75)2012 (77)2011 (64)2010 (67)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc