Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Facebook"
Viser treff 1-6 av 6
-
Bridging the research–practice gap on Facebook: a study of online communication between RE teachers and researchers
(British Journal of Religious Education;Volume 44, 2022 - Issue 2: Research in and for Religious Education, Peer reviewed; Journal article, 2021-05-05)In this article I explore the research–practice gap in RE with a unique dataset: The communication by teachers, and between teachers and researchers in a Norwegian Facebook group for RE teachers. Posts and comments in the ... -
Identifying Social Presence in Student Discussions on Facebook and Canvas
(Technology, Knowledge and Learning;Published online 27 April 2018, Peer reviewed; Journal article, 2018-04-27)This study examines student discussion fora in a Master’s programme. Previous student evaluations of the course highlightedthestudents’dissatisfaction with the technology chosen for communicationand recommended theuseof ... -
Lærergrupper på Facebook I: RLE-lærergruppa og religionslærerens profesjonsfaglige utvikling
(Prismet;Vol 71, Nr. 1 (2020): Digital religionsundervisning, Journal article; Peer reviewed, 2020-04-07)I to sammenhengende artikler introduserer vi lærergrupper på Facebook som et nytt forskningsfelt i norsk kontekst. Vår studie undersøker RLE-lærergruppa, en Facebook-gruppe opprettet i 2015 av og for religionslærere. Gruppen ... -
Lærergrupper på Facebook II: RLE-lærergruppa og andre møteplasser
(Prismet;Vol 71 Nr 1 (2020): Digital religionsundervisning, Peer reviewed; Journal article, 2020-04-07)I to sammenhengende artikler introduserer vi lærergrupper på Facebook som et nytt forskningsfelt i norsk kontekst. Vår studie undersøker RLE-lærergruppa, en Facebook-gruppe opprettet i 2015 av og for religionslærere. Gruppen ... -
Når samarbeidet foregår på Facebook: En kvalitativ undersøkelse av skoleungdoms bruk av Facebook som samarbeidsverktøy
(Master thesis, 2013)Formålet med denne undersøkelsen har vært å få innsikt i hvorvidt Facebook kan brukes som et samarbeidsverktøy for gruppesamarbeid blant elever i videregående skole innefor det fagområdet jeg omtaler som samfunnsfagene. I ... -
Yrkesfagelevers og læreres oppfatninger av didaktiske verktøy brukt i SpaStudy, et internasjonalt samarbeidsprosjekt på Facebook.
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Yrkesfagene står overfor store utfordringer med høyt frafall. Denne oppgaven undersøker pedagogiske og didaktiske grep som ble brukt i delprosjektet SpaStudy i prosjektet «Learning With Companies». Formålet med SpaStudy ...