Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Discourses"
Viser treff 1-6 av 6
-
Bærekraftig utvikling i naturfaglige og samfunnsfaglige skriveoppgaver fra grunnskolen
(Acta Didactica Norden (ADNO);Vol. 16, Nr. 2, Art. 2 (2022): Kritisk literacy på fagenes premisser, Peer reviewed; Journal article, 2022-09-06)Gjennom læreplanverket Kunnskapsløftet 2020 er bærekraftig utvikling innført som ett av tre tverrfaglige temaer i norsk grunnskole og videregående opplæring. Temaet er krevende for skolen, blant annet fordi bærekraftspørsmål ... -
A Child-Centred Discourse in Zambian Kindergartens?
(Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE);Vol. 5 No. 1 (2021): General issue: Pressing issues in education, Peer reviewed; Journal article, 2021-04-12)This article aims to identify and discuss the existenceand strengthening ofa child-centredteaching discoursein Zambian kindergartens. The article is based on the understanding that the teacher-directed approach to teaching ... -
The constitution of the ‘able’ and ‘less able’ student in physical education in Norway
(Sport, Education and Society;Volume 25, 2020 - Issue 5, Journal article; Peer reviewed, 2019-05-27)In recent years, the judgements that typically determine who is an ‘able’ physical education (PE) student have been sharply challenged. The research literature suggests that skills in sports, health-related fitness, ... -
En kvalitativ analyse av identiteten til gutter som strever med matematikkfaget
(Master thesis, 2021)Formålet med masteroppgaven er å se undersøke hva slags identitet gutter som strever med matematikkfaget uttrykker. Ulike perspektiver på identitet vil bidra til å nyansere identitetsbegrepet, og vil gi en rik forståelse ... -
Hva jenter må vite: Kristiane Skjerve, Sundhetslæren og jenters seksualitet
(Tidsskrift for kjønnsforskning;Årgang 42, nr. 4-2018, Journal article; Journal article; Peer reviewed, 2018-11-16)This article will attempt to answer how Norwegian educator Kristiane Skjerve’s book on sexual education Sundhetslære for unge kvinder (1916) [Health studies for young women] can be considered a break with the traditions ... -
Sticks and Stones May Break My Bones, but Discourse is Forever
(Master thesis, 2021)This project uses a thematic, content, and critical discourse approach in its analysis of Norway’s newest national curriculum. By employing these analytical approaches this project attempted to gather a better idea of the ...