• 22. juli som undervisningsinnhold i skolen 

      Vorkinn, Aurora (Master thesis, 2020)
      Masterprosjektet «22. juli som undervisningsinnhold i skolen» skisserer hvilke didaktiske muligheter som ligger i et gitt undervisningsopplegg om 22. juli. Oppgaven tar utgangspunkt i den danningsteoretiske didaktikken til ...
    • 22. juli: et bidrag til demokratiopplæringen mot voldelig ekstremisme 

      Nguyen, Anne (Master thesis, 2021)
      Masterprosjektet tar for seg hvordan terrorhendelsene 22. juli 2011 kan brukes i samfunnsfag på grunnskolen, for å bidra i forebyggingsarbeidet mot radikalisering og voldelig ekstremisme. I denne studien har jeg hatt mer ...
    • Den nasjonale minneseremonien etter 22. juli 2011 

      Knudsen, Jan Sverre (Skriftserie for senter for musikk og helse;7, Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Terrorangrepene i Regjeringskvartalet i Oslo og på Utøya ble etterfulgt av en lang rekke offentlige arrangementer, de fleste med musikalsk opptreden som en vesentlig uttrykksform. 21. august 2011 ble den offisielle statlige ...
    • Etter terroren kom til Norge – 22. juli i klasserommet 

      Hafslund, Janne (Master thesis, 2018)
      Mastergradsprosjektet "Etter terroren kom til Norge" har hatt som mål å undersøke hvordan 22. juli-angrepene formidles i norsk skole i dag. Studien tar utgangspunkt i forskning på hvordan ettertiden har forholdt seg ...
    • Nasjonal traumebearbeiding i sanglyrikk for barn og unge etter 22/7 

      Ommundsen, Åse Marie (Barnelitterært forskningstidsskrift;4, Journal article; Peer reviewed, 2013)
      22. juli 2011 ble Norge utsatt for to terrorangrep som drepte 77 og skadet flere hundre mennesker, de fleste av dem barn og unge. Dette er det verste angrepet som har rammet Norge siden andre verdenskrig, og det fikk en ...