• Analysing the Interplay Between Institutional-Based and Workplace Learning 

      Arinaitwe, Dinavence; Sannerud, Arne Ronny (Scandinavian Journal of Vocations in Development;Årg 4, Nr 1, Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Learning and working are two significant social networks in preparing individuals for future life. An understanding of learning in the workplace can inform how we organize institutional learning in order to produce competent ...
    • Betydningen av arbeidserfaring for skoleprestasjon 

      Veel, Vegard (MAYP;2021, Master thesis, 2021)
      Bakgrunnen for denne masteroppgaven er min undring over noen få elevers sterke motivasjon for å prestere på skolen. Jeg ønsket å identifisere faktorer som påvirket denne gode prestasjonen for å se om noe kunne være overførbare ...
    • Hvordan lage og bruke video i undervisning rettet mot nettstudenter ved fagskole? 

      Fugleberg, Trond Erik (MAYP;2021, Master thesis, 2021)
      For å oppnå høy kvalitet i videoproduksjoner er det naturlig å benytte seg av fagfolk som kameraoperatører, lydteknikere og pre- og postproduksjonspersonell. Men, når lærere produserer undervisningsvideoer gjøres dette ...
    • Learning through collaboration between vocational teacher training institutions and workplaces: Barriers and contradictions 

      Arinaitwe, Dinavence; Mifsud, Louise; Habib, Kato; Sannerud, Arne Ronny (Nordic Journal of Vocational Education and Training;Vol. 12, No. 1, Peer reviewed; Journal article, 2022-02-09)
      In vocational education and training, the acquisition of relevant skills by learners is vital for their employability. It has been argued that institution–workplace collaboration facilitates this acquisition of relevant ...
    • Utvikling av praksisfellesskap gjennom læring i et lederutviklingsprogram 

      Hamre, Mette (MAYP;2018, Master thesis, 2018)
      Målet med masteroppgaven har vært å tilføre ny kunnskap om lederutvikling av mellomledere i en industribedrift. Studien har fokusert på betydningen opplæringen har hatt for ledernes opplevelse av identitet, mestring og ...