Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDigranes, Ingvild
dc.contributor.advisorVatn, Gunhild
dc.contributor.authorBergman, Silje
dc.date.accessioned2013-08-16T10:20:07Z
dc.date.available2013-08-16T10:20:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1570
dc.descriptionMaster i formgiving, kunst og håndverken_US
dc.description.abstractGjennom denne masteroppgaven undersøkes gråsonene i åndsverklovens §4. Jeg ser på hvordan skoleverden, kunstverden og jussverden vurderer bruk av andres kunstverk for å skape egne sammensatte verk. For dette formålet drøfter jeg teorier på området og undersøker problematikken ved å intervjue representanter fra de nevnte fagfeltene. Hovedfokus er et fagdidaktisk perspektiv som problematiserer hvorvidt bevisstgjøring omkring denne problematikken vektlegges i disse ulike fagområdenes fagpraksis, samtidig som ny teknologisk utvikling endrer vilkårene i faget. Den teoretiske undersøkelsen blir visualisert og konkretisert gjennom kunstfaglig utviklingsarbeid, og er en viktig del av undersøkelsen. Arbeidet herfra benyttes som objekt for vurderinger i intervjusituasjonene, og for å problematisere eget uttrykk, originalitet, gråsoner, tolkning og etikk.nob
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for estetiske fagen_US
dc.subjectÅndsverklovenen_US
dc.subjectKopieringen_US
dc.subjectKunsten_US
dc.subjectRettigheteren_US
dc.subjectOpphavsretten_US
dc.subjectPlagiaten_US
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Kunsthistorie: 120en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Privatrett: 342en_US
dc.titleUlike perspektiver på åndsverkloven : gråsonen mellom kopiering og nyskapelse i visuell kunsten_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel