• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • TKD - Master Theses
    • TKD - Master i Estetiske fag
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • TKD - Master Theses
    • TKD - Master i Estetiske fag
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    En undersøkelse av formidlingstilbudene rettet mot ungdom ved Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design - Museet for samtidskunst, Bergen Kunstmuseum og Centre Pompidou

    Thumbnail
    Abstract
    Denne masteroppgaven er en caseundersøkelse av formidlingsstrategier som brukes i tilbud rettet mot ungdom ved Museet for samtidskunst, Bergen Kunstmuseum og Centre Pompidou. Problemstillingen er: Hvordan kan en case-studie av sentrale museers tilbud rettet mot ungdom, bidra til å synliggjøre ulike formidlingsstrategiers kunstdidaktiske potensiale? Metodene som er brukt, er kvalitative intervju og observasjon av tilbudene. Formidlingsstrategiene er analysert med en nivåanalyse med bruk av Nina Simons fem nivåer for deltagelse, «The five stages of social participation». Nivåene plasserer i hvilken grad de besøkende interagerer med utstillingen og hverandre. Til slutt trekkes trådene sammen, og potensialet i formidlingsstrategier grupperes i fem grupperinger for kunstdidaktisk potensiale. Det praktiskestetiske arbeidet er en installasjon som består av temastasjoner, plakater og aktiviteter som eksemplifiserer ulike nivå for deltagelse i museum. Nøkkelbegreper i oppgaven er: museum, ungdom, formidlingsstrategier, og kunstdidaktikk.
     
    This thesis is a case study of the strategies used in art didactical activities for teenagers in museums. The research has been done in the following three museums: The Norwegian National Museum – Museum of contemporary art, Bergen Art Muse-um, and Centre Pompidou. The thesis problem is stated as follows: How can a case study of central museums art didactic activities for teenagers contribute to clarify art didactic potential in art mediation strategies? The methods used are qualitative methods, interviews and observations. «The five stages of social participation», by Nina Simon, are used to make a level analysis of their strategies. These levels serve to point out which levels of participation the different mediation strategies are related to, and to discuss the art didactic potential in different strategies. The practical esthetic work is an installation containing theme stations, posters and activities made as exemplifications different levels of participa-tion in museums. Key words in this thesis are: museum, teenagers, art mediation strategies, and art didactic practice.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/10642/1421
    Collections
    • TKD - Master i Estetiske fag [134]
    Date
    2012
    Author
    Nedrum, Solveig
    Show full item record
    Nedrum_Solveig.pdf (2.501Mb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc