Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrusdal, Ragnhild
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:22Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:55:37Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:22Z
dc.date.available2021-04-29T12:55:37Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6015
dc.description.abstractRapporten ser på skolestart for førsteklassingene, hva de får, hva det koster og hvem som betaler. Av særlig interesse er hvorvidt dette skaper økonomiske problemer i husholdet. I analysen er derfor husholdets økonomi sentral. Analysen ser også om hva man anskaffer varierer med barnets kjønn, antall barn i familien, mors utdannelse og bosted. Rapporten ser på skolestart for førsteklassingene, hva de får, hva det koster og hvem som betaler. Av særlig interesse er hvorvidt dette skaper økonomiske problemer i husholdet. I analysen er derfor husholdets økonomi sentral. Analysen ser også om hva man anskaffer varierer med barnets kjønn, antall barn i familien, mors utdannelse og bosted. Rapporten ser også nærmere på hvordan foreldre og barn forholder seg til skolestart og det forbruk og den reklamen som knytter seg til dette. Har det vært for mye reklame rettet mot de små, og hvordan takler foreldre og barn dette? Skolestart er en viktig dag for de små, og sist ser rapporten på hvorvidt man feirer dette og på hvilken måte. Rapporten baserer seg til et representativt utvalg hvor foreldre med barn som har begynt på skole er intervjuet. I tilegg inngår dagbøker fra 8 barn startet sitt skoleliv. Tilknyttede prosjekter Barn og ungeno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 5-2005
dc.subjectSIFO
dc.titleÅ begynne på skolenno_NB
dc.typeNotat


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel