Show simple item record

dc.contributor.authorDulsrud, Arne
dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:19Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:56:08Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:19Z
dc.date.available2021-04-29T12:56:08Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5999
dc.description.abstractGjennomsnittlig er prisene på 24 merkevarer 21 prosent lavere i Sverige enn i Norge. De fles-te merkevarene er internasjonale merkevarer. Produkter som er mer enn 25 prosent billigere i Sverige enn i Norge er enkelte sjokoladeprodukter, samt såpe, sjampo, barberskum, tann-børster og hundefôr. For fire av produktene er prisforskjellene små. De øvrige produktene er ca 20 prosent billigere. I tillegg til særavgifter og toll på enkelte produkter, tror vi at en del av prisforskjellene skyldes at den sterke kronen ikke har kommet forbrukerne til gode på impor-terte varer. Tilknyttede prosjekter Fenomenet grensehandelno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 1-2003
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleSammenligning av priser mellom Norge og Sverige på enkelte merkevarerno_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/arned/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record