Hvem taper i markedene? Hvilke markeder er problematiske?
Report
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/20.500.12199/5323Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
- SIFO Rapport [327]
Sammendrag
På oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementets forbrukeravdeling følger SIFO EU-kommisjonens forbrukerstudier, med særlig vekt på̊ Consumer Markets Scoreboards. Disse gjennomføres nå hvert annet år blant forbrukere i 28 EU-land og i EØS-landene Island og Norge. Resultatene fra Consumer Markets Scoreboards gjør det mulig å følge utviklingen i de norske markedene, sett i et europeisk perspektiv. På oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementets forbrukeravdeling følger SIFO EU-kommisjonens forbrukerstudier, med særlig vekt på̊ Consumer Markets Scoreboards. Disse gjennomføres nå hvert annet år blant forbrukere i 28 EU-land og i EØS-landene Island og Norge. Resultatene fra Consumer Markets Scoreboards gjør det mulig å følge utviklingen i de norske markedene, sett i et europeisk perspektiv.