Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLauglo, John
dc.date.accessioned2020-06-21T13:40:13Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:11:50Z
dc.date.available2020-06-21T13:40:13Z
dc.date.available2021-04-30T08:11:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-82-7894-365-6
dc.identifier.issn1890-6435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5166
dc.description.abstractHvor godt lykkes unge fra innvandrerfamilier i utdanningssystemet, og hva betyr ”sosial kapital” for at de skal lykkes? I denne studien gjennomgås relevant norsk og internasjonal forskning. Den gir en oversikt over hvor godt unge fra innvandrerhjem klarer seg i norsk skole. Begrepet sosial kapital og dets anvendelse på utdanning blir så drøftet. Notatet tar for seg den betydning som tilknytningen til familie og etnisk felleskap har, og om sterk tilknytning medfører problematisk sterkt press og sosial kontroll.Spørsmålet om jevnaldringsrelasjoner kan bli for tette, reises også. Til slutt skisseres ideer til forskning.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat 6/10
dc.subjectNOVA
dc.titleUnge fra innvandrerfamilier og sosial kapital for utdanningno_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.source.pagenumber59


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel