dc.contributor.author | Jessen, Jorunn Theresia | |
dc.contributor.author | Gundersen, Tonje | |
dc.contributor.author | Hynek, Camilla A. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:35:44Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T07:30:22Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:35:44Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T07:30:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-651-0 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5123 | |
dc.description.abstract | | en |
dc.description.abstract | NOVA har gjennomført en oppfølgende evaluering av mentorordningen Nattergalen. Nattergalen har siden oppstarten hatt som målsetting å være et integreringstiltak for barn med minoritetsbakgrunn i alderen 8–12 år og for universitets- og høgskolestudenter innen barnevern, sosialfag eller vernepleie som er mentor for et barn gjennom et skoleår. I alt 838 barn og studenter har deltatt i mentorordningen de siste fem årene. Inntrykket er at barna i løpet av perioden har forbedret sine språkferdigheter og sosiale kompetanse ved at de er blitt mer trygge, utadvendte og tar mer initiativ. Studentene har fått trening i å kommunisere med barn og økt kunnskap og innsikt i hverdagen til barn og familier med minoritetsbakgrunn. Evalueringen viser at mentorordningen i all hovedsak fungerer etter intensjonen, men at den fortsatt har begrensninger som følge av ordningens manglende forankring ved lærestedene og finansiering. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 2/18 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.subject | Family | |
dc.subject | Children | |
dc.subject | Child welfare | |
dc.title | Evaluering av Nattergalen. En oppfølgingsstudie | no_NB |
dc.type | Research report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 125 | |