Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDæhlen, Marianne
dc.contributor.authorEriksen, Ingunn Marie
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:31Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:33:10Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:31Z
dc.date.available2021-04-30T07:33:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7894-540-7
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5084
dc.description.abstracten
dc.description.abstractNorske myndigheter har de senere årene satt i verk flere satsinger i grunnopplæringen som skal bidra til å løse problemet med det man oppfatter som mange elevers manglende skolemotivasjon. Praksis og variasjon har vært stikkord for mange av disse satsingene. Ett av tiltakene er innføringen av valg på ungdomstrinnet. I denne rapporten undersøker vi om valgfagene har bidratt til å gjøre ungdomsskolen mer motiverende, praktisk og variert for elevene. Videre undersøker vi hvordan vurderingsordningen i valgfagene fungerer i praksis. Valgfagsordningen ble innført fra skoleåret 2012–13 for elever på 8. trinn og ble utvidet trinnvis slik at alle ungdomsskoleelever får opplæring i valgfag fra og med skoleåret 2014–15.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 2/15
dc.subjectNOVA
dc.subjectSkole
dc.subjectUngdom
dc.title"Det tenner en gnist". Evaluering av valgfagene på ungdomstrinnetno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber145


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel