Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrue, Lars Petter
dc.contributor.authorFinnvold, Jon Erik
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:27Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:33:23Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:27Z
dc.date.available2021-04-30T07:33:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-7894-510-0
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5071
dc.description.abstracten
dc.description.abstractUnge med nedsatt funksjonsevne har en lavere deltagelse på arbeidsmarkedet enn befolkningen ellers. I rapporten benyttes to sett registerdata for å belyse dette temaet. Videre benyttes intervjuer med saksbehandlere i NAV for å belyse forvaltningen av dagens regelverk for støtte til utdanning. Den første registerstudien indikerer at reduksjonen i støtte til utdanning fra 2004 reduserte antallet som fikk støtte til utdanning. Færre ble også yrkesaktive. Den andre registerstudien viser at et flertall unge med en fysisk funksjonsnedsettelse bare har grunnskole som høyeste fullførte utdanning, og at en stor del faller utenfor arbeidsmarkedet. I den kvalitative undersøkelsen sier mange saksbehandlere at de forvalter det nye regelverket slik at de sjeldnere enn før benytter utdanning som tiltak.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 8/14
dc.subjectNOVA
dc.subjectHealth
dc.subjectHealth welfare services
dc.titleHjelp eller barrierer? En undersøkelse av betingelser for høyere utdanning for ungdom med nedsatt funksjonsevneno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber164


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel