Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDæhlen, Marianne
dc.contributor.authorDanielsen, Kirsten
dc.contributor.authorStrandbu, Åse
dc.contributor.authorSeippel, Ørnulf
dc.date.accessioned2020-06-21T13:35:20Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:29:50Z
dc.date.available2020-06-21T13:35:20Z
dc.date.available2021-04-30T07:29:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-82-7894-468-4
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5056
dc.description.abstracten
dc.description.abstractI Norge har alle voksne, som har behov for opplæring for å få grunnskolevitnemål, en lovfestet rett til slik opplæring. Voksne harogså rett til videregående opplæring dersom en ikke har fått dette tidligere. Første del av denne rapporten handler om voksne igrunnskoleopplæring, mens andre del handler om voksne i videregående opplæring. Problemstillingene i begge disse delene er: (1) Hva kjennetegner deltakerne i voksenopplæringen? (2) Hva kjennetegner opplæringstilbudene? (3) I hvilken grad fullfører deltakerne opplæringen, og hva er utbytte av fullført voksenopplæring for videre studier og arbeidsmarkedstilknytning? (4) Hvordan vurderer deltakere og ansatte i voksenopplæringen tilbudet som gis? Vi bruker både kvantitative og kvalitative datakilder for å svare på disse spørsmålene. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet og Vox.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 7/13
dc.subjectNOVA
dc.titleVoksne i grunnskole og videregående opplæringno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber283


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel