Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSpetalen, Halvor
dc.date.accessioned2015-03-09T10:53:10Z
dc.date.accessioned2020-08-27T20:14:05Z
dc.date.accessioned2021-04-29T10:03:32Z
dc.date.available2015-03-09T10:53:10Z
dc.date.available2020-08-27T20:14:05Z
dc.date.available2021-04-29T10:03:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/442
dc.description.abstractGjennom styringsdokumenter, politisk retorikk og fra lærerutdanningen selv uttrykkes et ønske om at kvalifiseringen av lærere skal være forskningsbasert. Ikke minst for at forskningsbasert kunnskap om ”det som virker” skal utvikle innhold og læringsaktiviteter i lærerutdanningen, og dermed også for kommende læreres praksis i skolen. Hva forskningsbasert kvalifisering av lærere innebærer, er imidlertid ikke entydig gitt. Hva legges i begrepet forskningsbasert kvalifisering, hva regnes som gyldig forskningsbasert kunnskap og i hvilken form skal slik kunnskap presenteres, er spørsmål som godt kan problematiseres. Særlig fordi ulike syn på disse spørsmålene vil kunne få stor betydning for forskning på, i og for lærerutdanning.
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectForskningsbasert kunnskapen_US
dc.titleForskningsbasert kunnskap og kvalifisering av lærereen_US
dc.typeResearch report


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel