dc.contributor.author | Raaen, Finn Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-05-13T08:44:28Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:02:05Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T08:58:46Z | |
dc.date.available | 2020-05-13T08:44:28Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:02:05Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T08:58:46Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3088 | |
dc.description.abstract | I de fleste europeiske land er det igangsatt mer og mindre systematiske forsøks- og utviklingsprosjekt for nyutdannete lærere, med tanke på å lette deres overgang fra utdanning til profesjonell yrkesutøvelse. I Norge har det over flere år vært en omfattende forsøksvirksomhet i regi av Utdanningsdirektoratet, knyttet til kollegial veiledning av erfarne overfor nyutdannete lærere. Resultatene fra denne forsøksvirksomheten er i ferd med å bli evaluert. Det er ikke overraskende et mangfoldig bilde som trer fram av forsøksvirksomheten, og til dels et forvirrende bilde av hva som bevirker profesjonsutvikling i skolen. Hvilke holdepunkter har man så for å sortere og gruppere dataene? | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | ;nr. 13 | |
dc.subject | Lærerutdanningen | en |
dc.title | Forskning om profesjonsutvikling i skolen - med kollegial veiledning i fokus: ”Som man roper i skogen, får man svar” | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.author.link | https://www.oslomet.no/om/ansatt/finndr/ | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 23 | en |