Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKleven, Thor Arnfinn
dc.date.accessioned2020-05-11T11:55:01Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:01:55Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:59:01Z
dc.date.available2020-05-11T11:55:01Z
dc.date.available2020-08-26T06:01:55Z
dc.date.available2021-04-29T08:59:01Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3059
dc.description.abstractTittelen på dette innlegget karakteriserer lærerarbeid som en samling valgsituasjoner. Det uttrykket kunne ha vært brukt om mange andre jobber også. En sjåfør opplever stadige valgsituasjoner i trafikken. En lege opplever tett i tett med valgsituasjoner i løpet av en arbeidsdag. Det samme gjør en journalist. Osv. Det som er spesielt med lærerens valg, er at de må tas i klasserommet. Selv om begrepet klasse er litt problematisk i norsk skole for tida, bruker jeg begrepet klasserom i generell betydning om det stedet hvor selve undervisningen av elever foregår. Tittelen henspeiler altså på de valg som læreren gjør mens undervisningen pågår, i et klasserom fullt av elever.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseriesSPS arbeidsnotat;
dc.subjectLæreryrketen
dc.titleLærerarbeid - en samling valgsituasjoneren
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.source.pagenumber16en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel