dc.contributor.author | Kleven, Thor Arnfinn | |
dc.date.accessioned | 2020-05-11T11:55:01Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:01:55Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T08:59:01Z | |
dc.date.available | 2020-05-11T11:55:01Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:01:55Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T08:59:01Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3059 | |
dc.description.abstract | Tittelen på dette innlegget karakteriserer lærerarbeid som en samling valgsituasjoner. Det
uttrykket kunne ha vært brukt om mange andre jobber også. En sjåfør opplever stadige
valgsituasjoner i trafikken. En lege opplever tett i tett med valgsituasjoner i løpet av en
arbeidsdag. Det samme gjør en journalist. Osv. Det som er spesielt med lærerens valg, er at de
må tas i klasserommet. Selv om begrepet klasse er litt problematisk i norsk skole for tida,
bruker jeg begrepet klasserom i generell betydning om det stedet hvor selve undervisningen
av elever foregår. Tittelen henspeiler altså på de valg som læreren gjør mens undervisningen
pågår, i et klasserom fullt av elever. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | SPS arbeidsnotat; | |
dc.subject | Læreryrket | en |
dc.title | Lærerarbeid - en samling valgsituasjoner | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 16 | en |