Lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom policy og profesjon
dc.contributor.author | Granlund, Lise | |
dc.contributor.author | Mausethagen, Sølvi | |
dc.contributor.author | Munthe, Elaine | |
dc.date.accessioned | 2020-05-11T08:07:27Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:12:02Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-05-11T08:07:27Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:12:02Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:50Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-579-4748-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3046 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten undersøker forestillinger om lærerprofesjonalitet, og på hvilken måte disse varierer mellom politiske myndigheter, Utdanningsforbundet, lærere og lærerutdannere. I rapporten undersøkes også på hvilken måte og i hvilken grad det skjer en forskyvning forståelsen av lærerprofesjonalitet over tid. Dokumentene som analyseres er valgt ut for å dekke både policy- og profesjonsnivået. De tre stortingsmeldingene som blir analysert kom i 1996, 2002 og 2008, forut for nye reformer i norsk lærerutdanning. I tillegg er et utvalg dokumenter fra Utdanningsforbundet studert. Til slutt har forestillinger om lærerprofesjonalitet blitt analysert på basis av to elektroniske spørreundersøkelser, som refereres til som LærerUtdannerdata (LU-data). | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | HiO rapport 2011;nr. 2 | |
dc.subject | Læreryrket | en |
dc.title | Lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom policy og profesjon | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 61 | en |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
SPS - Documents [419]