dc.contributor.author | Terum, Lars Inge | |
dc.contributor.author | Nesje, Kjersti | |
dc.date.accessioned | 2020-05-07T12:23:15Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:11:40Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:46Z | |
dc.date.available | 2020-05-07T12:23:15Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:11:40Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3036 | |
dc.description.abstract | Dette notatet er del av prosjektet «Praksisnærhet og utdanningserfaringer» som Senter for profesjonsstudier har utført på oppdrag fra Universitets- og høgskolerådet(UHR). Prosjektet er del av UFR-prosjektet «Sosialfaglig kompetanse og BSV-utdanningene».
I notatet skal vi se nærmer på den tredelte utdanningsmodellen, praksisrelevans og kompetansebehov. Den sentrale datakilden er surveyundersøkelsen som er gjennomført blant BSV-utdannerne; altså de som underviser og veileder ved barnevernspedagog-, sosionom- og vernepleierutdanningene i Norge. I tillegg blir det brukt data fra en undersøkelse gjennomført i 2011 blant barnevernspedagoger og sosionomer tre år etter avsluttet utdanning. Også en analyse av kvalifikasjonskravene i stillingsannonser fra 1997, 2007 og 2013 inngår i notatet. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en |
dc.relation.ispartofseries | Småskrift 2014;nr. 5 | |
dc.subject | BSV-utdanninger | en |
dc.title | Praksisrelevans og kompetansebehov : Vurderinger av BSV-utdanningene | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 75 | en |