Show simple item record

dc.contributor.authorSchjøll, Alexander
dc.contributor.authorThorjussen, Christian B. Holth
dc.date.accessioned2019-11-06T10:11:16Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:45:21Z
dc.date.available2019-11-06T10:11:16Z
dc.date.available2021-04-29T12:45:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-82-7063-495-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/2914
dc.description.abstractVed hjelp av en spørreundersøkelse finner vi at de fleste nordmenn har begrenset tro på forbrukermakt. Imidlertid er det stadig flere som bedriver boikott av spesielle varemerker eller produkter fra spesifikke land. Forbrukerne mener at menneskerettigheter er noe alle stater og selskaper skal følge. Menneskerettigheter er universelle.en
dc.description.abstractUsing a survey, we find the most Norwegians have a limited faith in consumer power. Simultaneously is there an increasing number of Norwegians doing boycott of specific brands or products from specific countries. Norwegian consumer generally thinks that all companies and firms should obey human rights. Human rights are universal.en
dc.language.isonben
dc.publisherForbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMeten
dc.relation.ispartofseriesRapport;9-2019
dc.subjectetisk forbruken
dc.subjectboikotten
dc.subjectbuycotten
dc.subjectmenneskerettigheteren
dc.subjectforbrukermakten
dc.titleMenneskerettigheter og etisk forbruken
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber75en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record