Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDeichman-Sørensen, Trineen_US
dc.date.accessioned2011-12-19T10:52:01Z
dc.date.accessioned2020-09-02T07:38:35Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:34:17Z
dc.date.available2011-12-19T10:52:01Z
dc.date.available2020-09-02T07:38:35Z
dc.date.available2021-04-29T12:34:17Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.citationSmåskrift. 2009(3)en_US
dc.identifier.urihttp://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_9320en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/166
dc.descriptionBachelor i Yrkespedagogikk
dc.descriptionHovedtema for denne artikkelen er at organiseringen av fag- og yrkesopplæringen i dag står foran et veiskille. Endringer i læreplaner og styringsstruktur kan føre til at opplæringen mister sitt særpreg og organisatoriske forankring i arbeidslivet. Kompetansebevisene og utdanningspoeng kan få forrang for selve læringen. Samtidig er Kunnskapsløftet basert på en organisasjon og et system av åpne rammer. Den forutsetter allmenn deltakelse. Hva slags fagog yrkesopplæring vi vil få, er blant annet avhengig av hvordan brukere og arbeidslivets organisasjoner gjør bruk av de verktøy og rammer som opplæringssystemet er bygget opp av. Men det er også avhengig av det rom som til enhver tid er gitt for fornyelse og medvirkning nedenfra. En gjennomgående spenning i den nye reformen er en avbalansering mellom teknokratisk styring og dialogbasert læring.
dc.descriptionMaster i Yrkespedagogikk
dc.language.isonoben
dc.publisherHøgskolen i Akershusen
dc.relation.ispartofseriesSmåskriften
dc.relation.ispartofseries3en
dc.subjectYrkesopplæringen
dc.subjectFagopplæringen
dc.subjectNorgeen
dc.titleHvor går norsk fag- og yrkesopplæring? Om modernisering, organisering og styring av fag- og yrkesopplæringen i Norgeen
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel