Show simple item record

dc.contributor.authorJøsok, Evy
dc.contributor.authorDavan, Lars Birger
dc.contributor.authorTolgensbakk, Ida
dc.contributor.authorKjøstvedt, Anders G.
dc.coverage.spatialOsloen_US
dc.date.accessioned2023-12-01T12:16:30Z
dc.date.available2023-12-01T12:16:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7894-848-4
dc.identifier.issn1893-9511
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3105594
dc.description.abstractDette notatet undersøker hvordan arbeid med reelle, aktuelle og autentiske politiske saker som springer ut fra elevenes egne interesseområder kan være med å styrke deres politiske mestringstro. Analyseresultatene er hentet fra tre ulike case; Ungdom i endring, Redd barnas Helt Ærlig!- prosjekt og en klasseromsintervensjon. Notatet inngår i prosjektet DEMOCIT (Democracy, Equality, Learning and Mobilisation for Future Citizens), som er finansiert av Norges forskningsråd.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOVA/OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat;7/2023
dc.titleUngdoms forståelse av politikk og demokrati i hverdagslivet. Ny kunnskap om demokratiopplæring og demokratierfaringer blant ungeen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber64en_US
dc.relation.projectDEMOCITen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record